شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 49373
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان قم خبر داد

برگزاری مسابقات فرهنگی هنری «روح‌الله» در 6 رشته مختلف

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان قم از برگزاری مسابقات فرهنگی هنری «روح‌الله»‌ به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در رشته‌های شعر، داستان، داستان کوتاه، جمله ناب، عکس و فیلم 60 ثانیه‌ای خبر داد.
برگزاری مسابقات فرهنگی هنری «روح‌الله» در 6 رشته مختلف
به گزارش قم نیوز، امیر رزق‌آبادی، با اشاره به اینکه مسابقات فرهنگی هنری روح‌الله به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: افراد می‌توانند آثار خود را در رشته‌های شعر، داستان، داستان کوتاه، جمله ناب، عکس و فیلم 60 ثانیه‌ای به دبیرخانه این مسابقات ارسال کنند.

وی اضافه کرد: مسابقات فرهنگی هنری روح‌الله فقط به شهروندان قمی محدود نمی‌شود بلکه افراد از نقاط مختلف ایران می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند به همین علت فرم‌های این مسابقات در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در تهران نیز توزیع شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان قم با بیان اینکه آثار مسابقات مذکور توسط داوران برجسته مورد ارزیابی قرار داده می‌شود، تصریح کرد: متناسب با میزان استقبال افراد از رشته‌های فرهنگی هنری، جوایز ارزنده برای آثار برتر در نظر گرفته می‌شود و در صورت افزایش آثار جوایز نیز از نظر کمی و کیفی افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فراخوان دریافت آثار مسابقات فرهنگی هنری روح‌الله از سوم خردادماه همزمان با آغاز هفته مقاومت و پیروزی انجام شده است، عنوان کرد: افراد تا 25 خردادماه فرصت دارند تا آثار خود را به آدرس basijehonareqom@gmail.com یا شماره تلگرامی 09109706450 ارسال کنند.

رزق‌آبادی با تاکید بر اینکه تا کنون از رشته‌های مختلف این مسابقات فرهنگی به ویژه رشته‌های عکس و جمله کوتاه استقبال پرشوری انجام شده است، اظهار کرد: از مشارکت موسسه راهیان فتح در و جمعی دیگر از مجموعه‌های فرهنگی در مراسم اختتامیه این مسابقات استفاده می‌کنیم.

وی یادآور شد: مسابقات امسال پیش زمینه‌ای است تا بتوانیم در سال آینده با مشارکت مجموعه‌های مختلف از جمله اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قم و سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) برنامه‌های خود را به صورت گسترده‌تر دنبال کنیم.

رزق آبادی به برخی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: طی دهه‌های اخیر در مسابقات فرهنگی هنری کمتر به شخصیت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخته شده است به همین علت این مسابقات را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم خلاهای موجود را جبران کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) فقط به یک گروه متعلق نیست، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری بتوانیم اقشار مختلف را با شخصیت ایشان آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان شرکت در مسابقات فرهنگی هنری روح‌الله باید آثار مرتبط با محورهای مورد نظر را به دبیرخانه این مسابقات ارسال کنند، خاطرنشان کرد: هنر از دیدگاه امام(ره)، مردم و امام راحل(ره)، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و «من انقلابی‌ام» از محورهای برگزاری مسابقات فرهنگی هنری روح‌الله است.

رزق‌آبادی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی باید با فرهنگ و رفتار امام خمینی(ره) آشنا شود، اضافه کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و نسل اول انقلاب به خوبی با امام خمینی(ره) آشنا بودند به همین علت از ایشان تبعیت محض داشته و توانستند مقابل رژیم پهلوی و دشمن بعثی ایستادگی کنند و به پیروزی برسند.

وی فراموشی آرمان‌های امام خمینی(ره) را تهدیدی برای جامعه اسلامی دانست و گفت: اقشار مختلف مردم باید آگاه شوند که امام خمینی(ره) چرا یک لحظه هم آرمان‌ها و ارزش‌ها را رها نکرد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfmmdj.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما