جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 49675
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

تعيين محدوده شهري با ايجاد كمربند فضاي سبز

قم نيوز : قم نيوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: اكنون توسعه شهر بدون مانع انجام مي‌شود در حالي كه مي‌توان با ايجاد كمربند فضاي سبز محدوده‌اي براي شهر تعيين كرد.
تعيين محدوده شهري با ايجاد كمربند فضاي سبز
تعيين محدوده شهري با ايجاد كمربند فضاي سبز
به گزارش قم نيوز، محسن عابدینی‌پور امروز،‌ با اشاره به اهمیت شکل‌گیری کمربند فضای سبز اطراف شهر قم اظهار کرد: این کمربند از توسعه بی‌رویه شهر و ورود گرد و غبار جلوگیری می‌کند و در تلطیف هوای شهر مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: مهاجرت‌هایی از استان‌های مجاور و روستاها به سمت کلانشهرها صورت می‌گیرد که این امر توسعه شهر را به همراه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه وجود کمربندی فضای سبز محدوده‌ای برای شهر تعیین می‌کند گفت: اکنون مرز بیرونی شهر باز است بنابراین توسعه شهر بدون مانع انجام می‌شود بنابراین با وجود آنکه در مرکز شهر فضاهای خالی زیادی وجود دارد ولی ساخت‌وسازها به صورت لکه‌های پراکنده پیرامون شهر انجام شده است.

وی تصریح کرد:‌ با توسعه بی‌رویه شهر خدمات‌رسانی با مشکل مواجه می‌شود به عنوان مثال مشکل تأمین آب، برق، فاضلاب و گاز در این مناطق وجود دارد و نیاز به شوارع و معابر از دیگر ضرورت‌های توسعه شهری است.

عابدینی‌پور یادآور شد: باید اولویت نخست ایجاد کمربند فضای سبز باشد و سپس به فضای سبز محلی پرداخته شود در حالی که اکنون به فضای سبز محلی پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaminy.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما