يکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 5053
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

طرح نهضت مطالعه مفید در مدارس استان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اجرای طرح نهضت مطالعه مفید در مدارس استان ادامه داد: در این طرح 10 اکیپ شامل سه نفر وارد مدارس می‌شوند و این طرح را ویژه دانش‌آموزان اجرا می‌کنند.
طرح نهضت مطالعه مفید در مدارس استان
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین جعفری امروز با اشاره به اهتمام دانش‌آموزان به مطالعه و توجه به کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: اگر دانش‌آموزان با مقوله کتابخوانی مانوس شوند در زندگی شخصی خود نیز سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در امر کتاب و کتابخوانی خواهند داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت مطالعه مفید در مدارس استان ادامه داد: در این طرح ۱۰ اکیپ شامل سه نفر وارد مدارس می‌شوند و این طرح را ویژه دانش‌آموزان اجرا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اجرای این طرح در مدارس دخترانه آغاز شده است، افزود: این طرح با نظارت کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) اجرا می‌شود و طبق آن گروه‌هایی متشکل از مربیان پرورشی هر هفته به ۲۰ مدرسه مراجعه کرده و کتاب‌های مختلف را با قیمت مناسب به دانش‌آموزان عرضه می‌‌کنند.

امین‌جعفری عنوان داشت: این گروه‌ها برنامه‌های تبلیغی به منظور ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های پرورشی نیز گروه‌بندی می‌شود، گفت: این طرح در برخی مدارس راهنمایی اجرا شده است و دانش‌آموزان به صورت گروهی به مطالعه می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: طرح سیر مطالعاتی نیز در مدارس راهنمایی اجرایی شده و مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است.

امین‌جعفری بیان داشت: اجرای این طرح تاکنون در تمام مدارس تعمیم نیافته است اما تمهیدات لازم به منظور توسعه ساعت پرورشی صورت گرفته تا دانش‌آموزان بتوانند بهترین استفاده را از آن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۶۰۰ قفسه کتاب تا کنون به مدارس ابتدایی ارائه شده است و این طرح مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

اهدای ۳۰۰ قفسه کتاب به مدارس ابتدایی استان تا پایان سال
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ایجاد کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی افزود: در نتیجه اجرای این طرح کتاب‌های مفید در دسترس آسان دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و کودکان کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و مطالعه می‌کنند.

امین‌جعفری با بیان اینکه مدیریت کتابخانه کلاسی بر عهده معلم است، تصریح کرد: این کتابخانه‌ها در نمازخانه، مدارس، راهروها و ... قرار داده شده است و در سال جاری زمینه اهدای ۳۰۰ قفسه فراهم شده است که این کار تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی عنوان داشت: چهار مسابقه کتابخوانی برای اعضا و همکاران با عناوین اخلاق در اسلام، ولایت فقیه در عصر غیبت، اندیشه مطهر و ماه در آب برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات کتاب ویژه دانش‌آموزان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.n8nbjh87x9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما