يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 51598
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر خواستار شد

لزوم معرفی جاذیه های تاریخی و زیارتی شهر قم به گردشگران

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بر لزوم معرفی اماکن تاریخی و زیارتی قم برای جذب گردشگر تاکید کرد.
لزوم معرفی جاذیه های تاریخی و زیارتی شهر قم به گردشگران
لزوم معرفی جاذیه های تاریخی و زیارتی شهر قم به گردشگران
به گزارش قم نیوز، علیرضا خاکی با اشاره به ضرورت تشخیص اولویت‌ها در انتخاب محورهای تاریخی شهر قم و برنامه‌ریزی برای آنها گفت: الگوی گردشگری در قم خیلی شبیه شهرهای مذهبی کربلا و نجف است و فقط متأثر از مقوله زیارت است.

وی با تاکید بر اینکه در قم دغدغه‌های معنوی و زیارتی بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: در معرفی اولیه قم نمی‌توان توقع داشته باشیم زائران چندان به مکانهای تاریخی علاقه نشان دهند و باید اماکن تاریخی و مذهبی را معرفی کنیم تا برای زائر جذاب باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر با بیان اینکه بیشترین بازدید ثبت‌شده بعد از حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران ، خانه تاریخی حضرت امام خمینی(ره) می باشد افزود: این موضوع، یک وجه سیاسی به قم داده است؛ مسجد کلباسی هم به این دلیل که محل تدریس حضرت امام خمینی(ره) بوده از مکانهای واجد ارزش در این محور است. در ادامه این محور ، به خیابان ارم و کتابخانه آیت‌الله مرعشی و سپس حرم مطهر خواهیم رسید.

وی با تاکید بر اینکه اماکن تاریخی شهر قم بسیار ارزشمند است و برای بسیاری از بزرگان شهر هم ناشناخته می باشد افزود: حتی استادان و بزرگان معماری هم شناختی کافی نسبت به بناهای قم ندارند و این به دلیل تک‌بعدی بودن شهر قم است و هرکسی وارد این شهر می‌شود فقط با این دغدغه وارد شهر قم می‌شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch6mnm.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما