چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 5178
آیت الله علوی گرگانی بیان کرد:

شرکت در انتخابات وظیفه مردم در قبال نظام اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: ملت ایران باید با حضور گسترده خود، وظیفه خویش را در مقابل نظام اسلامی به درستی انجام دهند.
شرکت در انتخابات وظیفه مردم در قبال نظام اسلامی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه همگان قرار گیرد، تشخیص محبت بسیار زیاد خداوند نسبت به انسان‌هاست.

وی افزود: همه افراد حتی گناه‌کاران نیز مورد عنایت خداوند هستند و او می‌خواهد که انسان‌ها را نسبت به خود جذب کند که نمونه بارز این مسئله، ۴۰۰ سال حکومت فرعون و ادعای خدایی او در این مدت است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ظلم‌های فراوان فرعون نسبت به مردم مصر گفت: با همه جنایت‌هایی که این فرد انجام داد اما در هنگام غرق شدن در رود نیل اظهار توبه و پشیمانی و ایمان کرده و از حضرت موسی درخواست بخشش داشت ولی پیامبر الهی به او توجهی نکرد در حالی که خداوند به حضرت موسی گفت چنانچه فرعون از من درخواست بخشش می‌کرد نسبت به او توجه می‌کردم زیرا آفریننده او هستم.

وی خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی آمده است که هر کس خشم خود را در مقابل مردم کنترل کند خداوند نیز در قیامت از لغزش‌های او می‌گذرد بنابراین باید این مسئله مدنظر همه افراد به ویژه نیروی انتظامی کشور قرار داشته باشد.

علوی گرگانی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: در این مواقع برخوردهایی در کشور روی می‌دهد بنابراین نیروهای انتظامی باید با سرلوحه قرار دادن احادیث ائمه اطهار، از حد خود تجاوز نکرده و رفتار مناسبی با مردم داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مسوولیت امنیت جامعه در دست نیروی انتظامی است و پرسنل این نیرو باید عمل خود را مطابق قرآن قرار داده و در کارهای خود تعادل داشته باشند یعنی نه از حد خود تجاوز کرده و نه کمتر از قانون با کسی رفتار کنند.

وی با بیان اینکه پرسنل نیروی انتظامی باید حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند گفت: مسوولیت‌پذیری نیروی انتظامی باید در جریان انتخابات به نحو احسن به نمایش گذاشته شود و امیدواریم ملت ایران با حضور گسترده خود، وظیفه خویش را در مقابل نظام اسلامی به درستی انجام دهند.

علوی گرگانی تصریح کرد: ملت ایران باید نمایندگان شایسته‌ای را که به فکر اصلاح امور جامعه هستند انتخاب کنند و در این میان به توصیه‌های رهبری و مراجع تقلید گوش فرا دهند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.mqpa2bqs4la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما