دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 52620
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون پژوهش صدا وسیما:

سبک زندگی نیازمند نگاه جدی تری است

رصد و پاسخ مناسب به شبهات ضروری است
قم نيوز : قم نیوز: اگر رصد و ارائه پاسخ مناسب به شبهات درست صورت گیرد، قطعا می تواند ما را بهتر به اهداف طراحی شده برساند.
سبک زندگی نیازمند نگاه جدی تری است/ رصد و پاسخ مناسب به شبهات ضروری است
سبک زندگی نیازمند نگاه جدی تری است/ رصد و پاسخ مناسب به شبهات ضروری است
به گزارش قم نیوز، دکتر رضی پیش از ظهر امروز در مراسم آئین رونمایی از نرم افزار فرزانگان(۱) که در مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما در قم برگزار شد با بیان اینکه در ساختار جدید این مرکز کارها بسیار سخت تر ازگذشته شده، ولی هدف از ساختارجدید فعالیت های بهتر در حوزه دین و رسانه و ارتباط به حوزویان است،گفت: ساختار و شرح وظائف تنها ابزار برای رسیدن به هدف بالاتر است؛ ولی این ابزار باید انسانها را به کارآمدی بهتر برساند.

 معاون پژوهش و برنامه ریزی و نظارت سازمان صدا وسیما با بیان اینکه درحوزه نظری و دین و رسانه دچار خلاء هستیم، افزود: رسانه در حوزه دین، فلسفه اجتماعی و موضوع شناسی با نگاه اسلامی و فضای مجازی می تواند نگاه ویژه ای داشته و فعالیت های مؤثر تری انجام دهد و حتی بحث موضوع شناسی آن قدر مهم است که لازم و نیاز  است از آن حمایت کرد تا تبدیل به مبنا و عملکرد شود.

وی با بیان اینکه درحوزه موضوع شناسی اسلامی، دینی و فلسفی لازم است توجه بیشتری کرد و نباید فرصتها را از دست داد، بلکه باید از ظرفیت حوزه و بزرگان دین  بهره بردگفت: از دیگر فعالیت های مرکز توجه به حوزهای مختلف سیاست گذاری، برنامه ریزی و برنامه سازی و اهداف است و تا بتوان حرفی برای گفتن داشت.

رضی با بیان اینکه در حوزه سیاست گذاری مباحثی مانند احکام خمسه، مباح بالمعنی الاخص و حرام و بعضی مرز بندی بین احکام  وجود دارد و  اگر نگاه دقیق به آن نشود، مشتقاتی را ایجاد خواهد کرد، گفت: یکی از موضوعات مهم بحث موسیقی وشبکه فیلم و رسانه  است؛  نمی توان از این موارد غافل بود؛  بلکه باید بحث های جدی تر در حوزه موسیقی صورت گیرد و مرزهای واجب و حرام مشخص شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما بابیان اینکه  بایداز نقد صرف درمسائل مختلف خارج شد و به سمت ارائه راهکار، تولید نظریه و تحلیل هادر موضوعات مختلف حرکت کرد تا تبدیل به مبنا و عملکرد شود، اظهار داشت: بسیاری از داده ها در حوزه های مختلف تولید می شود و به امر مشاوره ای مدیریتی و سیاسی رسانه ای نمی رسد، بلکه گاهی اوقات حتی تبدیل به شبهه ای می شود، بنابراین بانگاه جدی تر به آن می توان این نظرات را تبدیل به راهکار برای بهره برداری کرد.

 وی بابیان اینکه دربحث فرهنگ سازی و تولید آثار در حوزه سبک زندگی لازم است قدمهای جدی تری صورت گیرد، گفت:  امروز در فضای رقابتی سنگین و با تنوع انواع رسانه ها و فضای مجازی و برنامه ها مواجه هستیم به همین دلیل این امر می طلبد برای فعالیت بهتر و مؤثر در حوزه هایی چون ذائقه سازی مخاطب، نیاز سنجی، جهت دهی، هدف گذاری وبرنامه ریزی پیش رفت تابتوان قدم های بهتری در عرصه دین  برداشت.

رضی  بابیان اینکه لازم است دربحث شبهات، رصد جدی شود و نباید تنها به فکر مقابله بود افزود: اگر رصد و ارائه پاسخ مناسب به شبهات درست صورت گیرد، قطعا می تواند ما را بهتر به اهداف طراحی شده برساند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7p8n.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما