سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 52665
منبع : خبرگزاری فارس
مدير گروه تفسير و علوم قرآن جامعة الزهرا:

نمونه خطر نفوذ دشمن در زندگي امام جواد(ع) قابل مشاهده است

سياست درست شيوه امام جواد(ع) و امامان معصوم است
قم نيوز : قم نیوز: مدير گروه تفسير و علوم قرآن جامعة الزهرا گفت: رهبر معظم انقلاب در سخني هشدار دادند كه جريان نفوذ دشمن راجدي تلقي كنيد كه نمونه آن در زندگي امام جواد(ع) قابل مشاهده است آن امام بزرگوار به دست كسي به شهادت رسيد كه نفوذي و مجري طرح شوم دشمن بود.
نمونه خطر نفوذ دشمن در زندگي امام جواد(ع) قابل مشاهده است
نمونه خطر نفوذ دشمن در زندگي امام جواد(ع) قابل مشاهده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: شهادت برای هر فرد مؤمن به پروردگار و آموزه‌های وحیانی افتخار است و جهاد و شهید شدن در راه خدا دری است که به روی همگان باز نمی‌شود بلکه به روی بندگان خاص خدا گشوده می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع شهادت کسانی که از این نعمت بهره‌مند می‌شوند از نظر ارزشی و شرایط زمانی و مکانی تفاوت‌هایی دارد گفت: هیچ شهیدی مانند امام حسین(ع) شهادتش سوزناک نیست ولی مصیبت و شهادت سایر امامان نیز سنگین است بنابراین در روایت نقل شده امام رضا(ع) در روزهای آغازین ولادت امام جواد(ع) این جمله را فرمودند که جوادلائمه(ع) در آینده ناجوانمردانه به شهادت می‌رسد.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمودند نه تنها شیعیان بلکه آسمانیان بر مصیبت امام جواد(ع) گریه می‌کنند.

وی با اشاره به علت سنگینی و سختی مصیبت امام جواد(ع) گفت: این شهادت به شکل چراغ خاموش روی داده و در ظاهر شمشیر و نیزه‌ای بر بدن امام وارد نشد و سر و گردن ایشان از بدن جدا نشده و اندام ایشان سالم است، ولی این امام همام با زهر به شهادت رسیدند.

شفیعی دارابی یادآور شد: همسر امام جواد(ع) به عنوان نزدیک‌ترین فرد و محرم اسرار به این امام بزرگوار ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه نفوذ دشمن در خانه امام برای ما درس است گفت: باید در برنامه‌ریزی و مدیریت در مسیر زندگی و نظام مراقب نفوذ دشمنان باشیم؛ رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که جریان نفوذ دشمن را جدی تلقی کنید که نمونه آن در زندگی امام جواد(ع) قابل مشاهده است. آن امام بزرگوار به دست کسی به شهادت رسید که نفوذی و مجری طرح شوم دشمن بود.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعة الزهرا خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) تنها فرزند امام رضا(ع) است و در واقع روز شهادت امام جواد(ع) خواهر و برادری نیست که بر او بگرید و ایشان غریبانه به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: امروز مراسم های شهادت پیشوای نهم شیعیان مرزهای مکانی و زمانی را درنوردیده و در سالروز شهادت امام جواد(ع) سراسر اسلام و تشیع داغدار هستند.

شفیعی دارابی با بیان اینکه تنها رسالت در برابر شهادت امام جواد(ع)، گریستن و راه انداختن دستجات عزاداری نیست گفت: معرفت نسبت به امام جواد(ع) از جمله وظایف است بنابراین باید ایشان را به درستی بشناسیم.

 وی خاطرنشان کرد: زندگی ائمه اطهار(ع) آمیخته با سیاست ولی سیاست همراه با دیانت است، به اندازه‌ای که معتصم ناچار می‌شود امام را به شهادت برساند و اگر امام وارد سیاست نمی‌شد معتصم امام را رها می‌کرد.

شفیعی دارابی عنوان کرد: امام جواد(ع) برای تحقق حرکت سیاسی خود ارتباطاتی را با شیعیان در سراسر عالم برقرار کردند و امام با تشکیلات خاصی با سراسر جهان تشیع ارتباط داشتند و شاهد بارز بر حضور امام در عرصه سیاست شهادت حضرت است.

وی تأکید کرد: در این زمینه نباید دچار اشتباه شویم سیاسی کاری بد است زیرا سیاسی کاری مکر و فریب است ولی سیاست درست شیوه امام جواد(ع) و امامان معصوم است.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعة الزهرا با اشاره به بخش اجتماعی زندگی امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) دستگیری‌های فراوان از افراد مستضعف داشتند و در بین امامان معصوم به جواد الائمه معروف شدند.

وی خاطرنشان کرد: در آن دوران مباحث فکری فراوانی مطرح بود که امام جواد(ع) در آن عرصه‌ها حضور پیدا کردند و در مناظرات، مباحث فقهی و غیرفقهی شرکت داشتند شاگردان زیادی را پروراند که این شاگردان توانستند گره‌هایی را باز کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdk90k.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما