سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 52627
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علميه قم:

امام جواد(ع) مصداق بارز هدایت الهی در جامعه منحرف بودند

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علميه قم گفت: امام جواد(ع) مصداق بارز هدایت الهی درجامعه منحرف بودند و این مسئله در دوران امامت ايشان به خوبی مشاهده مي‌شود.
امام جواد(ع) مصداق بارز هدایت الهی در جامعه منحرف بودند
امام جواد(ع) مصداق بارز هدایت الهی در جامعه منحرف بودند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: ابعاد مختلف زندگی امام جواد(ع) نشانگر جایگاه والای شخصیت ایشان است به طوری که در زندگی ایشان نمونه‌های فراوانی در زمینه رفتار با خویشان، اقوام، مسلمانان و مخالفان ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر امامت حضرت تصریح شده بسیاری از مناظرات حضرت با جریان‌های فکری مخالف یا معاند بود. این مناظرات در کتب معتبر نقل شده که شاید معروف‌ترین این مناظرات پاسخ حضرت درباره سؤالات یحیی بن اکثم است.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سن در زمینه بحث امامت و نبوت مطرح نیست گفت: امام جواد(ع) با وجود سن پایین از استعداد و نبوغ بی‌نظیری برخوردار بودند و پاسخ سؤالات را به صورت کامل بیان می‌کردند.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارتنامه امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) در این زیارتنامه نور ساطع و روشنایی‌بخش مکان‌های تاریک بودند. بصیرت نیز نور است زیرا حقایق و شیطنت شیطان و دشمنی‌ها را درک می‌کند.

بنیادی عنوان کرد: کسی که بندگی خدا را انجام دهد قلبش نورانی است، نماز نیز نور است خانه‌ای که در آن نماز اقامه می‌شود به نور معنویت، تقوا و درستکاری نورانی است.

وی یادآور شد: امام نور هدایت است و جامعه‌ای که از امام فاصله بگیرد و رهبری انسان کامل را کنار بگذارد آن جامعه دچار انحطاط و انحراف می‌شود.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه از دوران امام باقر(ع) فرقه‌گرایی در جامعه دینی در بین مسلمانان اتفاق افتاد گفت: اوج کج‌روی‌ها و بداندیشی‌ها در زمان امام رضا(ع) خود را نشان داده است. مهمترین آنها جعل حدیث بود یعنی احادیثی به رسول خدا(ص) منتسب می‌کردند که پایه و اساس نداشت.

وی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) اشراف کامل به امور و معارف دینی داشتند بنابراین امام با استفاده از این امر در برابر فرقه‌ها، ادیان و گروه‌های مختلف به شبهات پاسخ دادند و به استدلال، منطق کافی و بیان نافذ پرداختند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام جواد(ع) مصداق بارز هدایت الهی در جامعه منحرف بودند و این مسئله در دوران امامت ایشان به خوبی مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz0bs.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما