پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 52750
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد

افتتاح مجهزترین واحد مرغداری کشور در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در پشت سیلوهای استان قم یک مرغداری درحال افتتاح است که از نظر تجهیزات مجهزترین واحد مرغداری در سطح کشور به شمار می رود.
افتتاح مجهزترین واحد مرغداری کشور در استان قم
افتتاح مجهزترین واحد مرغداری کشور در استان قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی امروز با اشاره به اینکه استان قم از ظرفیت بسیار خوبی در بخش دامداری برخوردار است، اظهار کرد: 65درصد واحدهای دامداری استان قم واحدهای پرواری هستند که در هیچ کدام از استان‌های کشور چنین آماری نداریم.

وی با بیان اینکه واحدهای پرواری گردش اقتصادی استان را بالا می‌برد، عنوان کرد: وجود این واحدها مریضی و بیماری را در استان قم افزایش می‌دهد و به عنوان نمونه می‌توان از تب برفکی که اخیرا در استان قم شایع شده است یاد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه در عرصه اصلاح نژاد توانستیم 2500 راس دام را اصلاح کنیم، مطرح کرد: همچنین 670نفر شتر به استان قم وارد کردیم و برای اصلاح نژاد آن فعالیت‌های مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: عمده علوفه دام‌های استان قم وارداتی است که نظارت بر واردات این علوفه‌ها از وظایف سازمان جهاد کشاورزی است. همچنین تعویض مرغداری‌ها و اصلاح ساختار آن‌ها از دیگر وظایف سازمان جهاد کشاورزی است.

طلایی با اشاره به رتبه بندی واحدهای طیور خاطرنشان کرد: این رتبه بندی در بحث‌های متعددی به کمک جهاد کشاورزی آمد و از آن می‌‌توان به عنوان یکی از بهترین و موثرترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر یاد کرد.

وی با اشاره به راه اندازی یک مرغداری مجهز در استان اضافه کرد: پشت سیلوهای استان قم یک مرغداری درحال افتتاح است که از نظر تجهیزات مجهزترین واحد مرغداری در سطح کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه یک خط اعتباری مکانیزه و یک خط اعتباری گل‌خانه‌ای برای استان اخذ شده است تصریح کرد: وقتی برای استان خط اعتباری گرفته می‌شود دیگر تامین کننده منابع استان نبوده و منابع از خزانه ملی تامین می‌شود و بانک‌ها بسیار از این خط‌های اعتباری استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuyaw.t1arw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما