سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 5341
احمدوند عنوان کرد:

ترویج فرهنگ ایثار با اعزام به سرزمین‌های نور

قم نيوز : قم نیوز: ‌دبیر ستاد راهیان نور سپاه استان قم گفت: اعزام عموم اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان به تعمیق و گسترش روحیه ایثار، شهادت و خودباوری در جامعه می‌انجامد.
ترویج فرهنگ ایثار با اعزام به سرزمین‌های نور
به گزارش قم نیوز، ستار احمدوند افزود: با توجه به نقش تربیتی، آموزشی و فرهنگی اردوهای راهیان نور، مدیریت و اعزام جمع کثیری از عموم مردم و اقشار مختلف جامعه به سرزمین‌های نور برای عمق بخشیدن به معنویت و ریشه‌دار کردن اعتقادات جوانان، گام بزرگ و مقدسی است که برای این منظور برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: انجام کارهای بزرگی که جنبه ارزشی آن بیشتر بوده و تاثیرگزاری عمیقی داشته باشد فقط در مجموعه‌هایی اتفاق می‌افتد که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشند که سپاه و بسیج در این زمینه پیشگام بوده و خواهد بود.

‌دبیر ستاد راهیان نور سپاه استان قم گفت: تاثیرات شگرف حضور میلیون‌ها زائر زیارت گاه‌های دفاع مقدس بر حفظ هویت اسلامی، انقلابی و فرهنگ اصیل جامعه با برنامه ریزی وسیع و کارشناسی سازمان بسیج در اعزام راهیان نور در تمام ایام سال و کلیه مرزهای زمینی و آبی کشور و به‌ویژه اعزام دانش آموزان برای گذراندن اردوی آمادگی دفاعی مدارس به قدمگاه شهیدان، به فرصتی تازه برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت تبدیل شده است.

وی افزود: باید از این فرصت پیش آمده برای ارتقاء تربیت دینی، امیدبخشی و نشاط در میان جوانان بهره برد.

احمدوند با اشاره به اعزام بیش از ۲۰ هزار نفر از استان قم به مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب در طول سال ۹۰،‌ اظهار کرد: مرحله عمومی اعزام‌ها از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۰فروردین با استعدادی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از سوی سپاه علی بن ابیطالب با مشارکت نهادها و سازمان‌های دیگر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال اردوی راهیان نور دریایی نیز برگزار می‌شود، گفت: نزدیک به هزار نفر از استان قم در قالب کاروان‌های مختلف به اردوی راهیان نور دریایی اعزام می‌شود.

احمدوند در پایان با بیان اینکه ۷۵ درصد از هزینه‌های این اردو از سوی سازمان‌ها، نهادها و موسسات دولتی و غیر دولتی تامین می‌شود، اظهارداشت: ۲۵ درصد از هزینه‌ها از سوی زائرین پرداخت می‌شود تا آنان نیز در این امر سهیم باشند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.e8nbjh8xz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما