شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 5407

25 پروژه منابع طبیعی در قم به بهره‌برداری رسید

قم نيوز : قم نیوز: به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی 25 طرح اداره کل منابع طبیعی قم به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.
25 پروژه منابع طبیعی در قم به بهره‌برداری رسید
به گزارش قم نیوز، به منظور گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ویژه برنامه‌های بهره‌برداری همزمان از طرح‌های این اداره کل با حضور مسوولان استان قم در شهر جعفریه قم برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم نیز حضور داشت، ابتدا احمد عفتان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در سخنانی به طرح‌های افتتاح شده در هفته گرامیداشت منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد.

اجرای عملیات مقابله با بیابان‌زایی در منطقه کوه نمک قم که از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان قم بود نخستین طرح است که با صرف اعتباری بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در سطح ۴۵۰ هکتار به بهره‌برداری رسید.

همچنین نهال کاری بادام کوهی در منطقه کوشک نصرت دیگر طرح مورد نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در این هفته است که با صرف اعبتاری بالغ بر هزار و ۲۵۰ میلیون ریال در سطح ۳۲۰ هکتاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اجرای طرح مدیریت جنگل کاری‌های دست کشت شامل هرس تاغ زارها در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار با ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار و اجرای عملیات کنترل سیل و رسوب حوزه آبخیز وشنوه بخش کهک به مساحت سه هزار و ۶۵۰ متر مکعب با صرف هزار و ۶۱۰ میلیون ریال اعتبار نیز از طرح‌های دیگر افتتاح شده در این هفته هستند.

این در حالی است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به منظور ارتباط نزدیک و پاسخگویی به موقع به نیازهای مخاطبان و افراد مرتبط با این اداره کل سامانه پیام کوتاه این اداره کل را نیز راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.vnmt23nkqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما