شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 5656

قدس نماد مبارزه با تبعیض در فلسطین است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: قدس نماد مبارزه با ظلم و جنایت و هرگونه تبعیض در فلسطین است.
قدس نماد مبارزه با تبعیض در فلسطین است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی در همایش کاروان الی بیت‌المقدس که در سالن قدس مدرسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، قم را خاستگاه انقلاب اسلامی دانست و گفت: نهضت امام خمینی(ره) بر پایه فقه اسلامی و شکل‌گیری مناسبات عادلانه پی‌ریزی شده است.

وی با اشاره به بیانیه ارزشمند آیت‌الله حائری، موسس حوزه علمیه قم در دفاع از حقوق ملت فلسطین افزود: امام راحل در آغاز مبارزات خود با استناد به قدیمی‌ترین سند تاریخی از آیت‌الله بروجردی فرمود که اساس اصلاح جهان قیام برای خدا و اساس بدبختی جهان توجه به منافع شخصی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: همراهی حکام عرب و سران کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی سبب شد سرزمین فلسطین غصب شود.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف بنیادین انقلاب اسلامی، آزادی قدس و پایان مناسبات ظالمانه در عرصه بین‌المللی در این زمینه است.

کعبی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ گفت: انقلاب اسلامی برای نجات فلسطین بر مبارزه با جنایات صهیونیست‌ها، وحدت میان مذاهب اسلامی و آزادی قدس با تکیه بر رهبری الهی در مناسبات انسان معاصر تاکید دارد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی در سه دهه گذشته از انقلاب توانست گفتمان مقاومت و آزادی‌خواهی، عدالت خواهی و استقلال‌خواهی را به عنوان گفتمان غالب جهان مبتنی بر اسلام و نجات بشریت مطرح کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رشد فزاینده مطالبات افکار عمومی جهان برای آزادی قدس و حل مسئله فلسطین گفت: تقویت ایمان ملت‌ها، مقاومت مشروع و پایان هرگونه سازش و مذاکره تنها راه آزادی قدس است.

وی اضافه کرد: از طریق مقاومت مشروع و تشکیل بلوک قدرت جهانی عدالت محور قدس آزاد خواهد شد.

کعبی با بیان اینکه چنین حرکت‌های آزادیخواهانه‌، وحشت رژیم صهیونیستی را به دنبال دارد، اظهار کرد: قدس نماد مبارزه با ظلم و جنایت و تبعیض در فلسطین است همانطور که تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی پایان یافت، راه نجات بشریت هم پایان تبعیض نژادی در فلسطین است.

وی عنوان کرد: امروز شرایط بین‌المللی برای تغییر مدیریت جهان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است و بیداری اسلامی در منطقه آغاز پایان رژیم صهیونیستی است.

این استاد حوزه با بیان اینکه سپاه قدس، نیروی دریایی، زمینی، هوایی و بسیج و سپاه برای آزادی فلسطین تشکیل شد، گفت: در این زمینه دستاوردهای مادی و معنوی نظام و حرکت‌های انسان‌های مجاهد سبب خروج اشغالگران از جنوب لبنان و شکل‌گیری حماس و حزب‌الله لبنان و شکست‌های پی در پی اسرائیل شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.k0k2yt099a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما