چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 7541

راز پیروزی انقلاب پیوند عمیق امت و امامت است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: ملت ما آگاه، بصیر بوده و همیشه در صحنه هستند و توانسته‌اند از امتحان‌های مختلف سربلند بیرون بیایند ضمن اینکه راز پیروزی انقلاب، پیوند عمیق امت و امامت است.
راز پیروزی انقلاب پیوند عمیق امت و امامت است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی در همایش نخبگان و اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی استان قم که به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران در تالار غدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) خودباوری، دین‌طلبی، استبدادستیزی، آزادی‌طلبی، دشمن‌ستیزی، پیشرفت و ترقی را در میان ملت ایران زنده کرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب بریده از هویت اسلامی و عقبه تاریخی و تمدنی اسلامی نیست و نباید با انقلاب فرانسه و شوروی مقایسه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ملت ما آگاه، بصیر بوده و همیشه در صحنه هستند و توانسته‌اند از امتحان‌های مختلف سربلند بیرون بیایند ضمن اینکه راز پیروزی انقلاب، پیوند عمیق امت و امامت است.

وی با اشاره به وجود نخبگان در جهان اسلام گفت: برخی از این افراد ناسیونالیست، برخی چپ‌گرا، عده‌ای اسلامگرای وابسته به آمریکا و گروهی دیگر، اسلام گرای واقعی هستند و باید این نکته را در نظر داشت که بدنه اسلام گراست.

کعبی خاطرنشان کرد: آمریکا با تمام قوا به کنترل نهضت‌های بیداری اسلامی می‌پردازد و با تمام تلاش‌ها تاکنون نتوانسته بر آنها غلبه کند.

وی عنوان داشت: در لیبی شعار نه شرقی، نه غربی، لیبی اسلامی سر داده شد و این شعار در ابتدا از ادبیات سیاسی ایران بلند شده است، بنابراین بیداری اسلامی، بیداری الله اکبری و بازگشت به هویت و وحدت اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کتابی از فرانسیس فوکویاما از متخصصان اقتصاد سیاسی گفت: پیش از روی کار آمدن اوباما در بحث بحران اقتصادی آمریکا و بانک‌ها در سایت سی.ان. ان. عربی مطلبی درج شد که بیان می‌داشت این فرد گفته بود مشکل آمریکا، اقتصاد نیست بلکه مشکل، لیبرالیسم است و آمریکا دیگر مجسمه آزادی نبوده و در خاورمیانه منفور شده است.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور کنونی آمریکا فریب محافظه‌کاران صهیونیسم را خورد و اکنون به یک ورشکسته سیاسی تبدیل شده است.

کعبی با بیان اینکه کسی برنده و پیروز است که فکر و ایده جهانی برای حل مشکلات جهان و بشر دارد، گفت: این ایده جهانی در اسلام ناب محمدی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب در این‌ باره فرمودند "قرن آینده قرن اسلام ناب بوده و قرن اهل بیت، ایمان و معنویت است".

وی با اشاره به طرح اسلام برای اداره انسان معاصر، گفت: اکنون اوضاع در غرب مه‌آلود بوده و انسان غربی از نظر عقلی گم شده، بی‌هویت و غرق در خرافات بوده و اندیشه وی افول کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اکنون اگر صحیفه سجادیه ترجمه شود آمریکایی‌ها و حتی مسیحی‌ها از آن استقبال خواهند کرد.

وی با اشاره به امواج فمنیسم گفت: فمنیسم، استفاده از خدمت ارزان زنان و کودکان و نیز تساوی و برابری زن و مرد را ترویج کرد و اکنون موج حمایت از خانواده در حال شکل‌گیری بوده و خانواده مجازی در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه شهید چمران، گفت: وی مدلی بود که علم، ایمان، فداکاری و جهاد را در کنار یکدیگر داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خطاب قرار دادن استادان بسیجی، گفت: ساخت درونی ملت بر پایه ایمان و تقوا از وظایف استادان بسیجی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تقوا و معنویت باید سرلوحه کارها از جمله دانشگاه‌ها باشد و این حق خداست و اگر جامعه به سوی تقوا حرکت نکند از درون متلاشی می‌شود بنابراین باید معرفت دینی و بصیرت اخلاقی را مورد تاکید قرار دهیم.

کعبی تاکید کرد: کارآمدی نظام اسلامی باید بر مقیاس‌های جهانی بر پایه ایمان، معنویت، پیشرفت و عدالت تبیین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکل غرب با ایران، گفت: اکنون مشکل غربی‌ها با ما این است که نسخه‌ای بر اساس اسلام برای پیشرفت در حال برنامه‌ریزی هستیم و غرب می‌خواهد این نسخه تدوین نشود.

وی با بیان اینکه اکنون ایران در حال تبدیل شدن به قدرتی بین‌المللی است، عنوان داشت: باید جایگاه بسیج اساتید در پرش تمدنی مشخص شود و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب محافظه کاری، اختلاف و چند دستگی را ممنوع اعلام کرده‌اند.

کعبی، تبیین و توجیه انسان تمدن‌ساز برای انسان معاصر و چگونگی الگو برای بیداری اسلامی را از دیگر وظایف استادان بسیجی ذکر کرد و با اشاره به وقایع اخیر در سوریه، گفت: آنچه اکنون در سوریه اتفاق می‌افتد یک جنگ تمام عیار بین‌المللی توسط نظام سلطه علیه گفتمان انقلاب اسلامی بوده و سوریه تنها یک بهانه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: پروژه نخست نظام سلطه شورش مردمی است که شکست خورده بوده و پروژه دیگر مدل لیبی، پروژه سوم یمن و پروژه چهارم طرح شش ماده‌ای کوفی عنان بوده که هیچ کدام به جایی نرسیده است.

وی یادآور شد: پروژه سوریه به دستور آمریکا و صهیونیسم‌ها، جنگ داخلی است و آنها اعتراف می‌کنند در حال شکست بوده و جنگ سوریه پیچیده‌تر از جنگ با حزب‌الله لبنان است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.5ayct1awzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما