يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 5923
استاندار قم در نخستین جلسه شورای اداری عنوان کرد:

رشد 64 درصدی مسافران عبوری از قم در نوروز 91

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: امسال میزان مسافر ورودی و عبوری از قم 64 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
رشد 64 درصدی مسافران عبوری از قم در نوروز 91
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در نخستین جلسه شورای اداری استان قم که با حضور مدیران و مسوولان دستگاه‌های مختلف استانی در مدرسه امیرالمومنین و با حضور آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار قم از نعمت برق برخوردار هستند و این در حالی است که قبل از انقلاب تنها ۱۰ روستا از این نعمت برخوردار بود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۸۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد و برای توسعه زیر ساخت‌های برق احداث نیروگاه خورشیدی با ۶۰ مگاوات تولید برق در دست اجرا است.

وی با اشاره به اجرای بزرگترین طرح فاضلاب کشوری در استان قم گفت: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات زیست محیطی مردم قم برطرف خواهد شد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: برای تامین آب استان پروژه‌های دیگری نیز از جمله انتقال آب از دریای خزر به سمنان و قم در دست اجرا است. در ابتدای طراحی این پروژه انتقال آب به قم مد نظر نبود، ولی با پیگیری‌های صورت گرفته قم نیز از این پروژه بهره‌مند خواهد شد.

موسی پور عنوان داشت: در بخش گردشگری با توجه به جاذبه‌‌های گردشگری علمی و زیارتی قم اقدامات خوبی صورت گرفته است هرچند متناسب با ظرفیت قم باید گام‌های خوبی برداشته شود.

به گفته وی، قم سالانه پذیرای ۱۸ میلیون مسافر و زائر است که متناسب با آن امکانات بخش گردشگری مذهبی باید توسعه یابد.

استاندار قم با اشاره به اینکه ابتدای انقلاب تنها ۲۰۰ تخت در استان قم وجود داشت، یادآور شد: در حال حاضر ۵ هزار تخت استاندارد در ۳۷ هتل، آپارتمان و مسافرخانه وجود دارد و احداث ۳ هزار تخت و هتل نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید از ۱۳ هزار و ۱۳۱ نفری که در ایام نوروز به خدمت رسانی به مسافران مشغول بودند، تشکر شود.

موسی‌پور با بیان اینکه امسال تعداد مسافر ورودی و عبوری از قم ۶۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت، اظهار داشت: میزان اقامت در استان قم ۴۵ درصد رشد داشت و در ایام نوروز یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در قم اقامت داشتند.

وی عنوان داشت: در ایام تعطیلات تمام دستگاه‌های استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی پرداختند.

استاندار قم گفت: در این ایام یک میلیون نقشه قم و اماکن زیارتی و بقاع متبرکه، ۶۳۷ هزار بروشور فرهنگی، ۱۱۵ هزار جلد کتاب به صورت رایگان و دیگر محصولات فرهنگی بین مردم توزیع شده و ۳۱ نمایشگاه فرهنگی در نقاط مختلف برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.unmk49noe5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما