دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 6279
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم خبرداد:

اجرای 308 عملیات آتش نشانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم از انجام ۳۰۸ عملیات آتش نشانی در قم در فروردین ماه خبر داد.
اجرای 308 عملیات آتش نشانی در قم
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری بیان کرد: در فروردین ماه ۳۰۸ عملیات آتش نشانی توسط این سازمان انجام گرفته است.

وی گفت: این عملیات شامل ۹۹ عملیات اطفاء حریق و ۱۱۵ عملیات نجات در قالب مواردی از قبیل حوادث آسانسور، چرخ گوشت، چاه و صید حیوانات بوده است.

انجام ۳۶ عملیات ایمن سازی در فروردین ماه
وی ادامه داد: همچنین ۳۶ عملیات ایمن سازی که شامل نشت گاز از خودرو و مواردی از این قبیل می‌شود توسط سازمان آتش نشانی در فروردین ماه انجام گرفت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم اضافه کرد: در فروردین ماه، ۶۵ مورد عملیات اطفاء حریق ضایعات نیز انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه حوادث آتش نشانی قم پنج فوتی نیز داشته است افزود: از این افراد ۲ نفر در اثر تصادف، ۲ نفر در اثر برق گرفتگی و یک نفر در اثر افتادن در چاه فوت کرده است.

در عملیات فروردین ماه ۵۳ نفر نجات یافتند
وی بیان کرد: در عملیات آتش نشانی فروردین ماه ۳۲ نفر مصدوم شدند و ۵۳ نفر نیز نجات یافتند.

جعفری در بخشی دیگر گفت: شب گذشته طی تماس تلفنی همسایگان به مرکز فرماندهی سازمان خبر خودکشی یک زن ۴۱ ساله در داخل منزلی واقع در جمکران، خیابان ظهور اعلام می‌شود که بلافاصله رییس امور ایستگاه‌ها و واحد نجات ایستگاه شماره ۱۲ در کمتر از یک دقیقه در محل حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: بنا به گزارش فرمانده عملیات، این زن به علت مشکلات خانوادگی با مصرف قرص‌های نامشخص فراوان قصد خودکشی داشته بود که پس از مصرف قرص‌ها بلافاصله وارد اتاق شده و درب را به سوی دیگران قفل کرد.

وی اضافه کرد: نجاتگران با حضور به موقع و باز کردن سریع درب و کنترل علائم حیاتی و وجود حیات در بدن این زن بلافاصله به مرکز فرماندهی اعلام و سریعاً این مرکز نیروهای امدادی اورژانس را جهت بهبود حال ایشان مطلع کردند و با حضور نیروهای امدادی اوژانس فرد مذکور را که حال مساعدی نداشت به بیمارستان منتقل کردند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.edviw6d01giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما