شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 6829
فلاح خبر داد:

اعزام تیم بانوان به مسابقات کشوری

قم نيوز : قم نیوز: نایب رییس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم از اعزام تیم 15 نفره این هیئت به مسابقات قهرمانی کشور خبر داد.
اعزام تیم بانوان به مسابقات کشوری
به گزارش قم نیوز، زهره فلاح  از اعزام تیم بانوان قم به جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان خبر داد و اظهار کرد: این چهارمین جشنواره فرهنگی و ورزشی بهاره بانوان ورزشکار کشور است که طی آن تیمی متشکل از ۱۵ ورزشکار زن به نمایندگی از هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم عازم آن شده‌اند.

وی ادامه داد: تیم اعزامی بانوان هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم در چهار رشته دال پلان (نشانه زنی)، هفت سنگ، بازی‌های محلی و سوارکاری جشنواره فرهنگی ورزشی بهاره بانوان کشور با حریفان رقابت می‌کنند.

نایب رییس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم اضافه کرد: این در حالی است که علاوه بر تیم اعزامی بانوان قم، تیم‌هایی از استان‌های اصفهان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خوزستان در چهارمین جشنواره فرهنگی و ورزشی بهاره منطقه سه کشور برای کسب عناوین برتر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ابیانه کاشان برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در اولویت هیئت روستایی و عشایری استان قم، ترویج فرهنگ ورزش همگانی در میان این قشر از جامعه و هدف دوم ما تقویت ورزش بانوان است و طبق آمار جمعیت قابل توجهی از بانوان روستایی با ورزش سر و کار دارند و به همین دلیل توسعه ورزش این قشر در اولویت‌های کاری ما قرار دارد.

فلاح ابراز داشت: در بخش مردان مشکلی در خصوص فضای ورزشی وجود ندارد زیرا می‌توان از فضای روباز استفاده کرد اما در بخش بانوان شرایط به این‌گونه نیست و باید ابتدا به لحاظ سخت‌افزاری با ایجاد فضاهای امن فرصت را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: برنامه فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری برای تحقق این مهم در نقاط مختلف کشور از جمله قم ایجاد خانه‌های ورزش روستایی است، به این صورت که فضا از طریق دهیاری تامین می‌شود و هیئت روستایی و عشایری نیز با در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات ورزشی و تربیت مربیان ورزشی فضا را برای آغاز به کار این خانه فراهم می‌کند، ضمن اینکه اداره این محل نیز در اختیار شورای ورزش خواهد بود.

نایب رییس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم تاکید کرد: ترویج فرهنگ ورزش همگانی یکی از اولویت‌های کاری هیئت روستایی و عشایری استان قم است، ضمن اینکه با همکاری هیئت‌های مختلف ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرهای تابعه قم، برنامه‌های استعدادیابی ورزشی را در مناطق مختلف روستایی اجرا کرده تا چهره‌های مستعد را شناسایی کنیم.

وی به یکی دیگر از برنامه‌های مهم این هیئت اشاره کرد و بیان داشت: یکی دیگر از اهداف مهم هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم، تدوین سند راهبردی ورزش روستایی و عشایری و ارتقای آمار بیمه شدگان ورزشی است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.x93rak97ypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما