چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 7238
رجبی عنوان کرد:

امام خمینی پشتیبان ولایت فقیه بود

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)گفت: پشتیبانی و دفاع از ولایت فقیه، به صورت برجسته در گفتار، رفتار و منش وی مشاهده می‌شد.
امام خمینی پشتیبان ولایت فقیه بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود رجبی  اظهار داشت: آیت‌الله مشکینی از یاران امام خمینی(ره) از آغاز نهضت اسلامی و از اساتید بزرگ حوزه به شمار می‌آمد که در دفاع از امام راحل فعال بودند.

وی افزود: وی به دلیل همراهی با امام خمینی و دفاع از نهضت ایشان از سوی رژیم پهلوی دستگیر و تبعید شد و پس از انقلاب نیز به عنوان دبیر جامعه مدرسین حوزه و استاد درس خارج حوزه بود.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: آیت‌الله مشکینی از اساتید برجسته فقه و اصول و اخلاق حوزه بود که درس‌های اخلاقی وی اثرگذار و مورد استقبال بود.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های علمی رییس فقید مجلس خبرگان عنوان کرد: ایشان در دیگر علوم حوزوی فعال بوده و کتاب‌های حدیثی ارزشمندی نوشت و حتی راجع به مباحث خانواده تالیفاتی داشت.

رجبی مرحوم مشکینی را پیشتاز در اصلاح متون حوزوی دانست و گفت: وی معتقد به روزآمد کردن متون حوزوی بود و علاوه بر آن بحث‌های تفسیری زیادی داشت و ترجمه زیبایی از قرآن نیز از وی به یادگار مانده است.

وی تواضع، وارستگی و بی‌آلایشی را از خصوصیات بارز این فقیه فقید برشمرد و یادآور شد: ایشان در جلسات جامعه مدرسین و خبرگان و حتی در محضر رهبر انقلاب، سخنان اخلاقی اثرگذاری داشته و عنصری موثر در بعد معنوی و علمی بود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: این استاد برجسته اخلاق در دوران حیات امام راحل از کسانی بود که چه در سنگر نماز جمعه و چه در مجالس و محافل مختلف در دفاع از انقلاب، نظام و رهبری می‌کوشید.

وی بیان داشت: آیت‌الله مشکینی در ارتقای سطح علمی و اخلاقی جامعه کوشا و از افراد بی‌نظیری بود که برای جامعه و روحانیت ما الگوی خوبی به شمار می‌رود.

رجبی با بیان اینکه رییس فقید جامعه مدرسین دارای روحی لطیف و متعالی بود، به دغدغه‌های ایشان اشاره کرد و افزود: آن مرحوم در سه حوزه دغدغه جدی داشت؛ یکی مسئله ولایت فقیه، نظام و پشتیبانی از آن بود که به صورت برجسته در گفتار و رفتار و منش وی مشهود بود.

وی افزود: مسئله دیگر، اصلاح حوزه و ارتقاء آن بود که ایشان از زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی در این اندیشه بود و حتی در مقطعی که برخی بزرگان حوزه می‌خواستند در جنبه‌های اخلاقی برنامه‌هایی اجرا شود، نامه‌ای نوشتند که به خط آیت‌الله مشکینی بود و تقدیم مرحوم آیت‌الله بروجردی شد.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: ارتقای علمی و تحول در حوزه از آن زمان در تفکر وی بود و حتی او برخی از متون حوزوی را به منظور روزآمد کردن بازنگری کرد.

وی اخلاق را سومین دغدغه ذهنی آیت‌الله مشکینی دانست و گفت: تهذیب به عنوان عنصر مهم روحانیت و حوزه است و ایشان هم خود متخلق بود و هم تدریس می‌کرد و در سخنرانی‌ها هم بر این بعد مهم حوزوی تاکید داشت.

رجبی با اشاره به بعد مردمی وی و جایگاه ایشان نزد مردم گفت: آیت‌الله مشکینی در رسیدگی به ایتام و مردم شخصیت برجسته‌ای بود که بیمارستان و مدرسه علمیه‌ای را با هزینه خود تاسیس کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم با عشق و علاقه به سخنان آن مرحوم گوش می‌دادند و تواضع و معنویت وی به گونه‌ای بود که مردم را به سوی خود جلب می‌کرد.

استاد حوزه ادامه داد: آیت‌الله مشکینی از محبوبیتی خاص بین مردم برخوردار بود و حتی در دوران دفاع مقدس مکرر در بین رزمندگان حضور می‌یافت.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.fbzurhb5wiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما