شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 5907
رجبی عنوان کرد:

مذاکره با آمریکا بیشترین ضربه را به بیداری اسلامی می‌زند

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: مذاکره ایران با آمریکا و یا حتی مطرح کردن این موضوع در داخل کشور بیشترین ضربه را به موج بیداری اسلامی می‌زند.
مذاکره با آمریکا بیشترین ضربه را به بیداری اسلامی می‌زند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام  محمود رجبی  اظهار داشت: آمریکا و نظام سلطه طرز تفکر و سیاست‌هایی دارند که امکان ندارد هیچ‌گاه اقدامی کنند که اندک سودی برای ملت ما و یا دیگر مستضعفان داشته باشد.

وی ابراز داشت: سابقه طولانی ملت‌ها از این قدرت نشان داده که او بیشتر از هر چیز در پی کسب منفعت برای خود و اسرائیل است و مذاکره با چنین نظامی دارای هیچ توجیه عقلی برای ما نیست.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: تجربیات ملت ایران از پیش از وقوع انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که روحیه استکباری آمریکا مانع از این است که ما سر میز مذاکره با حفظ احترام متقابل بنشینیم و منافعی برای خود به دست بیاوریم.

وی افزود: منطق نظام ما مانع از این است که برای به دست آوردن یک‌سری منافع مادی از ارزش‌های خود دست بکشیم و از مواضع انقلابی کوتاه بیاییم.

رجبی ابراز داشت: امام خمینی و مقام معظم رهبری هم مکرر این موضوع را مطرح کرده‌اند که رابطه‌ای که آمریکا از ما انتظار دارد، رابطه گرگ و میش است.

وی ادامه داد: این نوعی ساده‌لوحی است که گمان کنیم با چنین نظام‌هایی که هدفشان را صریحا براندازی نظام اسلامی اعلام کرده‌اند، سر یک میز به مذاکره بنشینیم و مشکلات خود را با آنان حل کنیم.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی افزود: نشستن سر یک میز مذاکره با آمریکا به طور کامل نشانه ضعف ما و یک بازی دو سر برد برای آمریکا است؛ مطرح کردن این موضوع بیشترین ضربه را به موج بیداری اسلامی زده و انقلاب‌های مردمی را از تحقق استقلال مأیوس خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حتی طرح کردن موضوع مذاکره در شرایط کنونی نشان‌دهنده ساده‌اندیشی افراد و یا اهداف غیرخیرخواهانه برای نظام اسلامی است.

رجبی با اشاره به دلایل مطرح شدن رابطه با آمریکا توسط برخی شخصیت‌ها، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که این افراد یا فریب خورده هستند و یا از ترس قدرت استکبار جهانی در رعب و وحشت به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: در شرایط امروزی مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا در فضای سیاسی کشور برای اوباما که در آستانه رأی‌گیری از مردم است، یک برگ برنده محسوب می‌شود.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: برای جامعه ما، مسئله مذاکره با آمریکا هیچ سودی ندارد و اگر سودی در میان باشد، برای استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه موضوع رابطه با آمریکا از مسائل اساسی کشور است که تصمیم‌گیری در رابطه با آن به عهده ولی‌فقیه است، ابراز داشت: گاهی دیده می‌شود کسانی این موضوع را در جامعه مطرح می‌کنند که اتخاذ چنین تصمیمی از اختیاراتشان نیست.

رجبی با اشاره به مواضع امام خمینی درباره رابطه با آمریکا، افزود: امام خمینی هیچ‌گاه از چنین موضوعی استقبال نکردند و تا آخرین لحظات عمرش این موضوع را نادرست می‌دانستند چرا که این موضوع با مواضع اسلامی ایشان ناسازگار بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی در زمان امام خمینی با طرح چنین مسائلی به دنبال به دست آوردن موقعیتی برای خود بودند و می‌خواستند در جریان ایجاد رابطه با آمریکا منافعی را نصیب خود کنند اما امام خمینی با هوشیاری خاصی که داشتند، هیچ‌گاه اجازه این کار را ندادند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.xqpa2bqomla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما