يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 8199

فجایع میانمار آبروی سازمان‌های بین‌المللی را برده است

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: سکوت مجامع بین‌المللی در برابر فجایع میانمار نشان‌دهنده عدم اراده آنان برای حمایت از حقوق ملت‌ها است.
فجایع میانمار آبروی سازمان‌های بین‌المللی را برده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در قم با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار اظهار داشت: کشتار مسلمانان میانمار نمونه دیگری از تجاوزگری و ددمنشی نظام استکباری و بی‌تفاوت بودن مجامع بین‌المللی در ارتباط با حقوق واقعی انسان‌ها است.

وی ادامه داد: مشاهده وضع مردمی که هیچ ظلم و ستمی نکرده‌اند اما اینگونه مورد تجاوز و جنایت قرار می‌گیرند و از حقوق اولیه خود محروم هستند، بسیار دردناک است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: مجامع بین‌المللی همانطور که بارها تجربه کرده‌ایم، هر جا منافعشان اقتضا نکند، قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرند و موضوع میانمار یکی از همان موارد است.

وی گفت: این موضوع نشان می‌دهد این افراد نه تنها نمایندگان ملت‌های مختلف نیستند، بلکه مزدورانی هستند که تنها منافع قدرت‌های بزرگ را در نظر می‌گیرند.

رجبی خاطرنشان کرد: فعالان سازمان‌های بین‌المللی در جایی که استکبار بخواهد، وارد می‌شوند و آنجا هم ظالمانه و خائنانه خواسته‌های استکبار را دنبال می‌کنند.

وی ابراز داشت: در واقع بسیاری از کشورها این جنایت بزرگ را با سکوت خود همراهی کرده و اجازه می‌دهند تا این جنایت‌ها ادامه پیدا کند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: کشورهای مستقل باید در این زمینه اعتراضات خود را آغاز کرده و نگذارند این مردم مظلوم بیش از این مورد ستم واقع شوند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی در این زمینه بیش از دیگر کشورها وظیفه دارند، عنوان کرد: این کشورها باید طبق دستور اسلام و پیامبر(ص) هر چه توان دارند برای کمک به این مردم استفاده کنند.

رجبی اظهار داشت: طبق روایات کسی که نسبت به مشکلات مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست و مسلمانان باید با هر وسیله‌ای که می‌توانند این حرکت‌ها را محکوم کنند.

وی با اشاره به گستردگی جنایات استکبار اذعان داشت: در همین زمان ما شاهد حمایت بی‌دریغ استکبار از تروریست‌های سوریه هستیم که جمع زیادی از مردم این کشور را به خاک و خون کشیده‌اند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: استکبار جهانی که اعتقادات مسلمانان را مانعی برای تحقق اهداف سلطه‌جویانه خود می‌داند، در سراسر جهان تلاش می‌کند تا مسلمانان را به استضعاف کشیده و آنان را از حق زندگی محروم کند.

وی گفت: ایجاد افتراق میان مسلمانان، تجزیه کشورهای اسلامی و منحرف کردن افکار ملت‌های مسلمان از دیگر راه‌هایی است که استکبار آن را دنبال کرده و متاسفانه برخی کشورهای اسلامی نیز به آن دامن می‌زنند.

رجبی افزود: در فتنه سوریه نیز نقش برخی کشورهای عربی در حمایت از تروریست‌ها کاملا آشکار است و این نیز یکی از مصیبت‌های کشورهای اسلامی محسوب می‌شود که سران برخی از آنها اینطور بر اساس منافع استکبار حرکت‌ می‌کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ابراز داشت: رمضان ماه خداست و مردم میانمار نیز مسلمان بوده و مورد ظلم واقع شده‌اند از این رو باید در این ماه مسلمانان برای نجات این ملت مظلوم هر چه در توان دارند، انجام دهند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: مسلمانان در این ماه باید بیشتر به رسیدگی به مظلومان جهان اهتمام ورزیده و در نمازهای جمعه و روز قدس برای حمایت از این ملت‌ها تلاش کنند.

وی با اشاره به جنبه اجتماعی عبادات در ماه مبارک رمضان بیان داشت: پیامبر اسلام نیز در خطبه آخر ماه شعبان خود، رسیدگی به محرومان را از جمله اموری شمرد که مسلمانان در ماه رمضان باید به آن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.3avct1az3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما