دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 7327
با حضور آیت الله سبحانی انجام شد؛

رونمایی از کتاب امام صادق (ع) و مذاهب اهل سنت

قم نيوز : قم نیوز: آیین رونمایی اثر ماندگار "امام صادق علیه السلام و مذاهب اهل سنت" در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار می‌شود.
رونمایی از کتاب امام صادق (ع) و مذاهب اهل سنت
به گزارش قم نیوز، مجموعه "امام صادق علیه السلام و مذاهب اهل سنت" ترجمه کتاب "الامام الصادق و المذاهب الاربعه" اثر مورخ فقید استاد اسد حیدر، حاصل تلاش گروهی مترجمان حوزوی با عنوان حلقه ترجمه مرآت است.

این حلقه با حضور و همکاری شماری از طلاب جوان و زباندان حوزه بر آن است تا با ترجمه مستمر و هدفمند آثاری ارزشمند و قابل توجه از نویسندگان و متفکران مطرح جهان عرب، گام در راه تبادل فرهنگی با ملت‌های مسلمان نهاده و برای افزایش ارتباط فکری و فرهنگی میان اندیشمندان امت اسلام تلاش کند.

حلقه ترجمه مرآت حاصل همدلی و همراهی این عزیزان است و بنا دارد پس از مشورت با اساتید فن، آثاری را با موضوعات اسلامی و یا در حوزه علوم انسانی که از ارزش علمی و فرهنگی برخوردار است، انتخاب کرده و به دست مترجمین جوان و خوش‌ذوق بسپارد.

این آثار پس از ترجمه زیر نظر اساتید و مترجمان با سابقه و ویرایش و آماده‌سازی روانه بازار چاپ و نشر می‌شود.

مجموعه "امام صادق علیه السلام و مذاهب چهارگانه" در هشت جلد از مهم‌ترین و اثرگذارترین آثار در حوزه تاریخ تحلیلی اسلام و حیات علمی سیاسی امام صادق(ع) بوده و در دهه‌های اخیر بارها تجدید چاپ شده است.

این اثر ۳۰ سال پیش به زبان اردو ترجمه شده بود، اما خلأ برگردان آن به فارسی کاملا احساس می‌شد. در این سال‌ها تلاش‌های نافرجامی برای ترجمه این مجموعه صورت گرفته بود. در نهایت با توصیه و تشویق علما و به همت حلقه ترجمه مرآت طی پنج سال کار ترجمه، ویراستاری و تحقیق آن به سرانجام رسید.

این اثر با مقدمه علامه بزرگوار سید جعفر مرتضی عاملی در هشت جلد و ۳۵۰۰ صفحه توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است.

جشن رونمایی این اثر روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ماه با سخنرانی آیت‌الله سبحانی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.un0k49ne05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما