يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 7496
عرب انصاری:

عملیات احداث كتابخانه مركزی قم باید هر چه سریع تر آغاز شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با انتقاد از تاخیر در ساخت كتابخانه مركزی قم گفت: عملیات احداث این كتابخانه باید هر چه سریع تر آغاز شود.
عملیات احداث كتابخانه مركزی قم باید هر چه سریع تر آغاز شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد مهدی انصاری با اشاره به پروژه احداث كتابخانه مركزی قم اظهار داشت: این پروژه از جمله مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم است که متاسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان، تاکنون اجرایی نشده است.

وی با اشاره به این كه بر اساس مصوبه این پروژه می بایستی با مشاركت وزارت خانه های نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا بشود گفت: طبق تعهد اولیه تامین زمین مورد نیاز پروژه بر عهده وزارت نفت و اعتبار مورد نیاز نیز توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشاركت استان بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم به مشكل زمین پروژه اشاره و تصریح كرد: زمین مناسبی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در یكی از محلات محروم شهر برای ساخت این پروژه جانمایی شده بود كه با كمال تعجب و علیرغم پیگیری های متعدد هنوز مشكل زمین حل نشده است.

انصاری با تاكید بر این كه عملیات احداث كتابخانه مركزی قم باید هر چه سریع تر آغاز شود افزود: درحال حاضر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه از محل اعتبارات استانی و ملی برای این طرح منظور شده است که با رفع مشكل زمین عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

وی با انتقاد از تحقق نیافتن تعهدات این دو وزارتخانه و تاخیر طولانی مدت به وجود آمده در اجرای این پروژه حیاتی بیان داشت: دستگاه های مسوول خود باید پاسخگوی افكار عمومی در تاخیر پیش آمده و ضرر و زیان های ناشی از آن باشند.

معاون استاندار قم اعلام كرد: شماره معكوس برای در اختیار گذاشتن زمین توسط وزارت نفت و ارائه نقشه و شروع بكار پروژه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به احداث پروژه تالار مركزی شهر از پروژه های مهم فرهنگی استان گفت: روند اجرای این پروژه مهم فرهنگی شهر باید با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود.

انصاری با اشاره به این كه پروژه تالار مركزی شهر از جمله پروژه های اساسی و تامین كننده زیر ساخت های فرهنگی قم خواهد بود افزود: با توجه به نیاز استان به این مجموعه، این پروژه باید تا پایان سال تكمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.wnqt23nk-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما