سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 7692
معاون اداره کل زندان‌های استان قم خبرداد:

بافت فرش قرآنی توسط زندانیان در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و قضایی اداره کل زندان‌های استان قم از بافت قرآن کریم به صورت فرش توسط زندانیان استان قم خبر داد.
بافت فرش قرآنی توسط زندانیان در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام قاسم صفایی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های اصلاح و تربیت در زندان‌ها گفت: در حال حاضر ۴۵ روحانی و مبلغ دینی، فعالیت‌‌های مختلف فرهنگی و تربیتی را در زندان‌های قم اجرا می‌کنند.

وی افزود: آموزش قرآن و ترویج نماز در بین زندانیان از سرفصل مهم برنامه‌های فرهنگی است و در سال جاری نیز برنامه‌های آموزشی از قبیل آموزش قرآن،‌ تفسیر،‌ تجوید و مفاهیم قرآنی به زندانیان ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و قضایی اداره کل زندان‌های استان قم ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان قم با مشارکت و همکاری سازمان‌‌های فرهنگی و همچنین حوزه علمیه اقدامات گسترده‌ای را در راستای اعزام مربی و مبلغان دینی به زندان انجام داده است.

وی تصریح کرد: آموزش نهج‌البلاغه، اصول دین، امور تربیتی، آموزش مباحث دینی و عقیدتی از جمله برنامه‌های است که توسط این معاونت در زندان‌ها به اجرا در می‌آید.

صفایی اظهار کرد: برگزاری مراسم ویژه اعیاد و عزاداری، اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری کلاس آموزش مهارت‌های زندگی برای زندانیان و خانواده آنها از دیگر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های نهضت سواد آموزی برای زندانیان خاطر نشان کرد: آموزش مستمر مهارت‌های زندگی به زندانیان و خانواده آنها یکی دیگر از اقدامات موثر در جهت باسواد کردن زندانیان بی‌سواد و حمایت آنها در زندان‌ها است.

معاون فرهنگی و قضایی اداره کل زندان‌های استان قم یادآور شد: همچنین در راستای حمایت‌های فرهنگی و تربیتی زندانیان مشاوره چهره به چهره با زندانیان توسط روحانیون اعزامی به زندان صورت می‌گیرد.

وی افزود:‌ با توجه به روان درمانی زندانیان توسط کارشناسان طلبه دارای تحصیلات آکادمیک، میزان بازگشت زندانیان موقت به زندان زیر دو درصد رسیده است.

صفایی عنوان داشت: بافت قرآن کریم به صورت فرش ابریشم توسط زندانیان استان قم از دیگر طرح‌های مهم اجرایی در زندان‌های استان قم است.

معاون فرهنگی و قضایی اداره کل زندان‌های استان قم ادامه داد: ۴۵ روحانی و طلبه روزانه چهار تا پنج ساعت در کنار کارشناسان روان درمانی برنامه مختلفی را برای زندانیان برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.1deiw6dv0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما