دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 7826

سرمایه‌گذاری در قم توجیه اقتصادی دارد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: سرمایه‌گذاری در قم علاوه بر اینکه شهر را آباد کرده و ایجاد اشتغال می‌کند توجیه اقتصادی دارد.
سرمایه‌گذاری در قم توجیه اقتصادی دارد
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری امروز با اشاره به برگزاری همایش فعالان اقتصادی در قم اظهار کرد: همایش فعالان اقتصادی کلانشهر قم ایده جدیدی بود تا سرمایه‌گذاران مشکلات خود را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری کردند، اضافه کرد: برای تحقق شعار سال باید ابتدا سرمایه گذاری‌ها را در شهرها و استان‌ها آغاز کنیم تا به استراتژی مورد نظر رهبر معظم انقلاب دست یابیم.

شهردارقم با تاکید بر اینکه سرمایه قابل توجهی در استان وجود دارد و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی که در قم داریم از نظر توان اقتصادی تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: آمار خوبی از سرمایه گذاری در بانک‌های استان وجود دارد.

دلبری با بیان اینکه متاسفانه تاکنون از ظرفیت سرمایه‌گذاران استان استفاده نشده بود، خاطرنشان کرد: در این همایش به بررسی مشکلات، پیشنهادات و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و تلاس برای رفع آنها پرداخته شد.

وی با اشاره به اینکه باید از سرمایه موجود در شهر برای عمران و آبادانی استان استفاده شود، خاطرنشان کرد: برای جبران عقب ماندگی‌های ۱۵۰ساله قم باید از ظرفیت استان و کشور استفاده کنیم و اگر هر سال به اندازه ۱۰ سال فعالیت صورت گیرد ۱۵ سال طول می‌کشد تا عقب ماندگی‌های قم جبران شود و تحقق این مهم نیازمند عزم ملی است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه باید از سرمایه‌های خرد شهروندان استفاده کنیم، اضافه کرد: اولویت‌های عمرانی همچون بازگشایی شریان‌ها، احداث زیر و روگذر درآمدزا نیست و باید هزینه کرد.

دلبری با اشاره به اینکه اولویت دیگر توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه است، اظهار کرد: پروژه‌های بسیاری داریم که چشم‌انداز قم را در افق‌های ۱۰ و ۲۰ ساله ترسیم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی و بهره‌برداری پروژه بلوار پیامبراعظم(ع) موجب تحول عظیمی در استان می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و احداث پارکینگ‌ها در این پروژه با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

شهردار قم با بیان اینکه با به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های متعددی که در شهر قم در دست اجراست شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود، تصریح کرد: راه‌اندازی مونوریل و مترو سبب ایجاد تحول اقتصادی می‌شود.

دلبری با اشاره به اینکه مهم‌ترین امتیازی که سرمایه گذار می‌خواهد تکریم و احترام است، اضافه کرد: با توجه به اینکه نرخ سپرده سرمایه‌گذاری در بانک‌ها ۲۲ درصد است باید طرح‌هایی که به مشارکت سرمایه گذار نیازمند است توجیه اقتصادی حداقل ۳۰ درصد داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری علاوه بر اینکه شهر را آباد و اشتغال‌زایی می‌کند توجیه اقتصادی دارد، اظهار کرد: برای تسهیل و جذب سرمایه گذاری فرآیند بروکراسی اداری را کاهش دادیم و مناطق ۸ گانه دفتر سرمایه‌گذاری را در سطح شهر ایجاد کردیم.

شهردار قم با بیان اینکه استقبال خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته است، اضافه کرد: اخیرا شش مورد سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال جذب شده است که این سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های تجاری، فرهنگی، تفریحی و مسکونی صورت گرفته است.

دلبری با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری به طور جدی در پی حل بحران جای پارک خودرو و ایجاد پارکینگ‌های شهری است، خاطرنشان کرد: در کوچه شهیدکاظمی که حدفاصل خیابان ساحلی تا خیابان صفائیه قرار دارد یک پارکینگ دو طبقه احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.w8fbjh8vp9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما