يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 8078
کریمی‌اصل خبر داد:

فعالیت حدود 30 مرکز درمان اعتیاد در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم از فعالیت 29 مرکز درمان اعتیاد زیر نظر اداره کل بهزیستی این استان خبر داد.
فعالیت حدود 30 مرکز درمان اعتیاد در قم
به گزارش قم نیوز، هادی‌ کریمی‌اصل امروز با تبیین اهداف سازمان بهزیستی اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیب‌ها برای افراد جامعه است.

وی به اقدامات پیشگیرانه این اداره کل در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: با سنجش بینایی از اختلالات بینایی ۹۰ درصد جامعه هدف جلوگیری می‌شود.

معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان از جمله اقدامات این اداره کل است، گفت: برای درمان اعتیاد در استان قم ۲۲ مرکز درمان سرپایی، پنج کمپ مجاز و استاندارد و دو مرکز کاهش آسیب‌های اعتیاد زیر نظر اداره کل بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی به اهداف اداره کل بهزیستی از انجام اقدامات پیشگیرانه اشاره و تاکید کرد: اقدامات همه جانبه و واقع‌گرایانه و آموزش مهارت در زمینه‌های گوناگون از مهم‌ترین رویکردهای این اداره کل در بحث پیشگیری است.

کریمی‌اصل تصریح کرد: در غربالگری شنوایی نوزادان که سال گذشته انجام شد ۱۰۰ درصد جامعه هدف زیر پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ مشاوره ژنتیکی برای کاهش اختلالات ژنتیکی زیر نظر اداره کل بهزیستی در استان قم انجام شد.

معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم همچنین از آموزش والدین ۴۰۰ نوزاد شیرخوار در طرح ارتقا توان ذهنی شیرخواران خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح محب در استان قم گفت: این طرح آموزشی برای حمایت‌های روانی - اجتماعی در صورت وقوع بلایای طبیعی تدوین شده است.

کریمی‌اصل با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از بروز اعتیاد در خانواده‌ها باید اقدامات جدی صورت پذیرد، تصریح کرد: در این راستا اداره کل بهزیستی استان قم در ۱۵ محله شهری، چهار محیط کار و پنج بخش روستایی اقدامات پیشگیرانه انجام داده است.

وی همچنین اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان قم برای کاهش آسیب‌های اعتیاد نسبت به تولید گوناگون رسانه‌ای اقدام کرده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی قم مشاوره تلفنی را از دیگر اقدامات این اداره کل در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: ۳۴ هزار مشاوره روانشناسی و خدماتی به صورت تلفنی توسط کارشناسان اداره کل بهزیستی استان قم صورت گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.f8vbjh87v9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما