پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 8147
دلبری عنوان کرد:

اجرای 30 برنامه فرهنگی در ماه مبارک رمضان

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از اجرا و برگزاری 30 برنامه فرهنگی در طول 30 شب ماه مبارک رمضان خبر داد.
اجرای 30 برنامه فرهنگی در ماه مبارک رمضان
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری با اعلام این خبر گفت: با توجه به تاکید برخی از آیات عظام مبنی بر موکول شدن برگزاری مسابقات فوتبال به بعد از ماه مبارک رمضان، شهرداری قم به احترام علما امسال در طول ماه مبارک مسابقات ورزشی برگزار نمی‌کند.

وی افزود: هر ساله مسابقات فوتسال جام شهدای شهرداری در ماه مبارک رمضان بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به همت شهرداری قم برگزار می‌شود، اما امسال به احترام نظر علما این مسابقات به وقت دیگری بعد از ماه مبارک رمضان موکول می‌شود.

شهردار قم عنوان کرد: برای ماه مبارک رمضان ۳۰ مسابقه فرهنگی در طول ۳۰ شب در نظر گرفتیم که در سطح مناطق و محلات مختلف شهر قم برگزار می‌شود.

دلبری گفت: این برنامه فرهنگی سفره‌های آسمانی نام دارد که ساعتی قبل از افطار شروع و تا پایان شب ادامه دارد و لحظات افطار و بعد از آن را در ۳۰ نقطه مختلف شهر پوشش می‌دهد.

وی در خصوص نحوه برگزاری این برنامه فرهنگی بیان کرد: برای برگزاری این برنامه‌های فرهنگی مساجد سطح شهر در نظر گرفته شده‌اند و برنامه نیم ساعت قبل از اذان با تلاوت قرآن کریم شروع می‌شود و بعد از اذان مغرب و عشاء و بر گزاری نماز جماعت از روزه داران پذیرایی می‌شود و سپس برنامه‌های متنوع فرهنگی بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزار خواهد شد.

شهردار قم در خصوص محتوای برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان اذعان کرد: با توجه به ظرفیت و گنجایش محل برگزاری مراسم، برنامه‌های شاد و متنوعی از جمله اجرای تواشیح، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و دینی و فرهنگ شهروندی و مسابقات مختلف حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری جشن در شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: در شب میلاد امام حسن مجتبی و روز اکرام، جشن‌های محله‌ای در سراسر شهر به همت شهرداری برگزار می‌شود.

دلبری بر برگزاری مراسم شب قدر و احیا از سوی شهرداری قم تاکید کرد و افزود: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی سعی می‌کنیم در برگزاری مراسم شب قدر و احیا فعالیت‌های فرهنگی مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.abwurhb8ziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما