دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 8201
با حضور حجت‌الاسلام فاضل لنکرانی انجام شد؛

آغاز طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی قم

قم نيوز : قم نیوز: مراسم افتتاحیه نخستین طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور حجت‌الاسلام فاضل لنکرانی برگزار شد.
آغاز طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی قم
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه علوم پزشکی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشجویان شرکت کننده در این طرح در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

در این همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط فراهانی از قاریان استانی و پخش سرود جمهوری اسلامی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه هدف اصلی تشکیل طرح ضیافت اندیشه توحید، تربیت و آگاهی دانشجویان است، تصریح کرد: در این هدایت بیش از مسائل آموزشی به موضوعات هدایت و معنویتی ارزش داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی در قالب طرح ضیافت دانشجویی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در دانشگاه علوم پزشکی به صورت شبانه روزی و همراه با همایش و برنامه‌های جانبی با حضور ۱۵۰ دانشجوی این دانشگاه برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد جواد فاضل لنکرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و با تاکید بر اینکه عرفان‌های دروغین در حال ترویج معنویت‌های کاذب در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: مراکزی در سازمان جاسوسی آمریکا در حال فعالیت و ایجاد متونی هستند که به نسل جوان امروز ما بگویند عرفان ما صحیح است و اسلام درست نمی‌گوید.

وی با اشاره به اینکه ضروری‌ترین موضوعی که برای دانشجویان و جوانان اهمیت دارد ارتباط آنان با قرآن است، تصریح کرد: دانشجویان کشور باید در هر زمینه و رشته‌ای که تحصیل می‌کنند با قرآن مانوس باشند.

ارتقای سطح معنوی و معرفتی دانشجویان از اهداف برگزاری طرح ضیافت دانشجویی است و برگزاری محفل انس با قرآن، همایش اسلام ستیزی و نقد بازی‌های رایانه‌ای، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، محفل شبی با شهدا، بررسی جریانات سیاسی روز، نقد سینمای ایران، نقد سینمای هالیوود، بررسی شبکه‌های ماهواره‌ای و شب شعر از جمله برنامه‌های فرهنگی این طرح خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.xq4a2bqisla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما