چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 8259
اسماعیلی طبا خبر داد:

توزیع کاغذ بین ناشران قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: فرآیندی تعیین شده كه از بخش خصوصی حمایت شود و با نظارت دولت و حمایت بانك‌ها كاغذ وارد كشور شده و در بین ناشران توزیع شود.
توزیع کاغذ بین ناشران قمی
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اذعان داشت: نمایشگاه تخصصی كتاب حوزه در مهر ماه امسال با حضور ناشران حوزوی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه امسال جشنواره رسانه‌های دیجیتال در استان برگزار خواهد شد، افزود: در مهرماه امسال نمایشگاه یاد یار (ویژه تجهیز كتابخانه های مدارس) در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیمت گرانی كاغذ گفت: از اواخر سال گذشته افزایش قیمت كاغذ موجب شد كه مشكلاتی برای ناشران به وجود بیاید.

اسماعیلی طبا با تاكید بر اینكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت در حال فراهم كردن زمینه تثبیت قیمت كاغذ و كنترل بازار هستند، گفت: فرآیندی تعیین شده كه از بخش خصوصی حمایت شود و با نظارت دولت و حمایت بانك‌ها كاغذ وارد كشور شده و در بین ناشران توزیع شود.

وی با اشاره به اینكه در صورت تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی می توان قیمت كاغذ را كاهش داد، گفت: گرانی كاغذ اثرات نامطلوبی در حوزه نشر و چاپ داشته است.

وی ابراز امیدواری كرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قیمت كاغذ متعادل خواهد شد.

اسماعیلی طبا در ادامه با تاكید بر اینكه فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند پژوهش محوری است، افزود: علاقمندان می‌توانند در بیش از ۲۰ محور كه شاخص‌های فرهنگی استان هستند، پژوهش‌های میدانی و پیمایشی انجام دهند.

وی با تاكید بر اینكه پژوهش‌های فرهنگی برای تصمیم گیری در امور فرهنگی به شورای فرهنگ عمومی استان كمك می كند، گفت: از پایان نامه‌ها و پژوهش‌ها در حوزه فرهنگی و با موضوعات مرتبط با مشكلات استان كه در شورای پژوهشی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تایید شوند، حمایت خواهد شد.

وی‌ در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه در ۳۸۰ كانون مساجد استان برنامه‌های خوبی برای اوقات فراغت و ماه رمضان پیش‌بینی شده است، تصریح كرد: در ماه رمضان بخش‌های قرآنی كانون‌های مساجد فعال‌تر از گذشته خواهند بود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.tdciw6d01giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما