شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 840
پورامینی خبر داد:

گردآوری آثار 5900 شهید در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان داشت: آثار 5 هزار و 900 شهید استان قم گردآوری و برای ثبت و بهره‌برداری به بنیاد شهید کل کشور منتقل شده است.
گردآوری آثار 5900 شهید در قم
به گزارش قم نیوز، محمد‌کاظم پور‌امینی از گردآوری آثار ۵ هزار و ۹۰۰ شهید استان قم و انتقال آنان به بنیاد شهید کل کشور خبر داد و اظهار داشت: یاد و راه شهدا همواره چراغ هدایت انسان برای قرار گرفتن در مسیر صحیح بوده و ادامه این راه نیز نیازمند همان فرهنگ ایثار و شهادت است، فرهنگی که تضمین کننده آینده نظام و انقلاب است و جز با کمک آثار ارزشمند شهدا و ایثارگران محقق نمی‌شود.

وی یادآور شد: همزمان با طرح گردآوری آثار شهدا، آثار بیش از ۲۰۰ نفر از جانبازان ۷۰ درصد استان قم نیز گردآوری و ثبت شده است.

پور امینی در ادامه بیان داشت: جمع‎آوری، حفظ، تنظیم و نشر آثار ارزشمند شهدا به عنوان میراث ارزنده فرهنگ ایثار و شهادت و پایه و زیربنای ترویج این فرهنگ غنی به شمار می‌رود و وظیفه‎ای بسیار مهم و زمینه‎ساز بهره‎برداری صحیح نسل حاضر و آینده از این آثار گرانبها را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: از این رو طرح جمع‌آوری آثار شهدا با هدف مستندسازی و تمرکز آثار و اسناد فرهنگی شهدا، جانبازان و آزادگان، تشکیل و تکمیل پرونده فرهنگی شهدا و ایثارگران، دستیابی علمی و آسان به آثار، نگهداری علمی آثار، جلوگیری از تخریب و اضمحلال و تحریف آثار فرهنگی و بهره‎برداری کامل از آثار به عنوان منابع تحقیقاتی، علمی، تبلیغی برای پژوهشگران، هنرمندان و نویسندگان پیگیری شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: این طرح که از سال ۸۸ در قم آغاز شد در ابتدای امسال به اتمام رسید و هم‌اکنون با توجه به تشکیل کارگروه گلزارها و ترویح فرهنگ ایثار و شهادت و مصوبه این کارگروه مبنی بر همکاری سایر بخش‌ها و قرار دادن همه آثار موجود از شهدا و ایثارگران در آن دستگاه‌ها، مرحله تکمیلی آن نیز به اجرا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: طرح گردآوری آثار شهدا اعم از آثار مکتوب، صوتی، تصویری و شفاهی شامل وصیتنامه، زندگینامه، خاطره، کتاب، نامه، یادداشت، مقاله، سخنرانی و آثار هنری است.

پور امینی گفت: این آثار در قالب تیم‌های جمع‌آوری از طریق مراجعه به منابع موجود از قبیل خانواده شهید، محل کار، محل تحصیل، همرزم، دوستان، اقوام، سازمان‎ها و مراکز، نهادهای انقلابی، مطبوعات و صدا و سیما انجام شده است.

وی در پایان اظهار داشت: سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح جمع‎آوری آثار شهدا را انجام داده اما خاطرات بسیاری از شهدا و آثار بیشماری از این عزیزان در دست همرزمان و مراکز دیگر موجودمی باشد که لازم است این آثار با همکاری سایر بخش‌ها به صورت جامع جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcfixdcaw6dj.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما