يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 8496
معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آبفار قم خبرداد:

انتقال آب شیرین از سرشاخه‌های دز به کهک

قم نيوز : قم نیوز: معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم گفت: طرح آبرسانی از سرشاخه‌های دز به بخش کهک در دستور کار شرکت آبفار قرار دارد که با حمایت بودجه‌ای از این طرح، روند کار سریع‌تر خواهد شد.
انتقال آب شیرین از سرشاخه‌های دز به کهک
به گزارش قم نیوز، حسین آقابابایی با اشاره به کمبود آب در روستاهای بخش کهک قم اظهار داشت: در این راستا شرکت آب و فاضلاب روستایی، پروژه آبرسانی به این روستاها را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: روستاهای بخش کهک جزو ۵۳ روستایی هستند که در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب قرار دارند.

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی عنوان کرد: این آب قرار است از سرشاخه‌های دز تامین شده و با تکمیل پروژه آبرسانی در اختیار ساکنین این بخش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات این طرح در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای این طرح بودجه به طور کامل تخصیص نیافته که در صورت اختصاص کامل بودجه، پروژه با سرعت بهتری پیش خواهد رفت.

آقابابایی افزود: این طرح در حال حاضر در مرحله تعیین پیمانکار قرار داشته و اعتبار لازم برای تکمیل آن تخمین زده شده است.

وی با اشاره به دلیل جیره‌بندی شدن آب در بخش کهک، اضافه کرد: در این بخش روستاهای خوش نشین بسیاری وجود دارد و جمعیت در تابستان دو برابر می‌شود در حالی که منابع آبی قادر نیستند آب مورد نیاز این جمیعت را تامین کنند.

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی اضافه کرد: بخش کهک ۱۸ روستا دارد که تنها سه روستای آن آب دائم دارند و کمبود آب در حال حاضر مشکلات بسیاری برای ساکنین به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل پروژه آبرسانی به روستاها و بخش‌های استان قم، ۵۳ روستای استان از سرشاخه‌های دز آبرسانی می‌شوند، بیان کرد: ۳۰ روستا در بخش قنوات، هشت روستا در بخش کهک، ۱۰ روستا در بخش سلفچگان و روستاهای چشمه علی، طایقان، نیزار، حاجی آباد نیزار و حصار سرخ از آب شیرین و گوارای سرشاخه‌های دز استفاده خواهند کرد.

آقابابایی آبیاری باغچه‌ها و پر کردن استخر‌ها در بخش‌های خوش‌نشین استان را از معضلات تامین آب این مناطق دانست و گفت: این امر موجب بروز مشکلاتی برای مردم بومی روستاها شده است که حمایت از شرکت آبفار در این زمینه و چاره‌اندیشی برای این معضل ضروری است.

وی مصرف بی‌رویه آب شبکه روستایی در دامپروری‌ها را از دیگر مشکلات موجود در برخی از روستاها ذکر کرد و گفت: با توجه به کمبود آب در استان و عدم دسترسی به منابع لازم باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.3avct1a5qbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما