پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 8573

حضور در راهپیمایی روز قدس توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس همه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
حضور در راهپیمایی روز قدس توطئه دشمنان را خنثی می‌کند
به گزارش قم نیوز، کرم‌رضا پیریایی در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز استان قم و همسران آنها که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل رهبری و نیز ایستادگی ملت ایران و رزمندگان اسلام است.

وی افزود: سخن در وصف آزادگان بسیار سخت است و نیت ما تنها خدمتگزاری به رزمندگان، آزادگان و ایثارگران است.

استاندار قم با بیان اینکه در تدوین خاطرات آزادگان تاخیر صورت گرفته است، گفت: آزادگان می‌توانند در ایجاد و بقای انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشته باشند و در عرصه‌های جهانی نیز آثار زحمات آنان دیده می‌شود.

وی بیداری اسلامی را حاصل زحمات رزمندگان ایرانی در طول سال‌ها دفاع از اسلام دانست و تصریح کرد: کار ملت ایران در به ثمر نشستن انقلاب، کارستانی در میان فعالیت‌های مسلمانان محسوب می‌شود و ایثارگران ایرانی در قله این افتخارآفرینی هستند.

پیریایی هر یک از آزادگان را نمونه روشن و کامل واژه ایثار معرفی کرد و افزود: دلیل این امر این است که ایثارگران و آزادگان از همه وجود خود گذشتند و مسیر را برای مسلمانان در همه دوران‌ها هموار کردند.

استاندار قم ادامه داد: معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم باید به کمک اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آمده و در تدوین مجموعه خاطرات و آثار فعالیت کنند.

وی خاطرات آزادگان را ناب دانست و تاکید کرد: جامعه ما به این نوع مسائل نیاز داشته و باید این مسئله با قوت هر چه تمام‌تر پیگیری شود.

پیریایی افزود: باید اقدامات گذشته را بررسی کرد و آنچه را در آینده به آن نیاز داریم مورد تاکید قرار دهیم زیرا امور فرهنگی در بحث توسعه پایدار اهمیت فراوانی دارد.

استاندار قم با بیان اینکه تمام مردم کشور با شهر قم ارتباط دارند گفت: علاوه بر این شناخت عمومی باید به برنامه‌ریزی‌ و آمایش‌های سرزمینی نیز توجه داشت و این مسئله را با دیدگاه بزرگان و روحانیت معزز که قم را جهان شهر می‌دانند انطباق داد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان عقیده دارند که توسعه دانایی محور باید از قم گسترش یابد زیرا هم‌ اکنون نیز تعداد ناشران و کتاب‌های منتشر شده در قم همین نظریه را القا می‌کند.

پیریایی با بیان اینکه تلفیق خاطرات آزادگان در فضای سراسر نورانی قم موجب بهره‌برداری تمام مردم ایران می‌شود عنوان داشت: باید تعریف خاصی از جهان‌شهر داشته باشیم و شهروندان این جهان‌شهر نیز باید کارکرد لازم را برای جهان اسلام داشته باشند.

استاندار قم ادامه داد: نوع اقدامات گذشته باید در همه عرصه‌ها بررسی شوند و سنت گذشته را فعال کرده و به سطح مبانی روز برسانیم و نیز آثار این فرآیندها را در مسائل کنونی جاری کنیم.

وی با تشکر از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای مرکز قم به دلیل ارتباط با مجموعه فرهنگی قم گفت: سیمای قم در واقع خانه آزادگان و ایثارگران بوده و محل صدور این ذهنیت فرهنگی محسوب می‌شود و این امر باید توسط نهادهای مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد تا نوع آثاری که امکان پخش از این رسانه را دارند مشخص شوند.

پیریایی خاطرنشان کرد: هیئت آزادگان قم باید در مناسبت‌های مختلف وارد میدان شده و به ویژه با نزدیک شدن به روز قدس و شرایط جاری که همه دنیای غرب به دنبال کمک به اسرائیل هستند، باید این امر محقق شود.

استاندار قم پیام مهم امام خمینی(ره) در تعیین روز قدس برای حمایت از فلسطین را سدی محکم در برابر توطئه‌های استکبارگران دانست و افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس همه توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

وی بیان داشت: استانداری آماده همکاری با هیئت آزادگان است زیرا نباید تنها در مقام شعار باشیم و زیبنده مسوولان نیست که تنها شعار داده و عمل نکنند بنابراین تمام مدیران و نهادهایی که می‌توانند به این هیئت کمک کنند باید کمیته‌ای تشکیل داده و ظرف دو ماه آینده برنامه‌های خود را تنظیم و ارائه کنند.

پیریایی با تاکید بر حضور همگانی در روز قدس افزود: باید نشان دهیم این راه نورانی که توسط امام خمینی(ره) گشوده شده ادامه دارد و در ادامه نیز با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای این مسیر تداوم می‌یابد تا به دست حضرت ولی عصر(عج) برسد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.f8vbjh8nx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما