دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 8812

باید نوعی آشکار شدگی از حقیقت در هنر دینی موجود باشد

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از هنرمندان استان قم گفت: نوعی آشکار شدگی از حقیقت باید در آثار مربوط به هنر دینی وجود داشته باشد.
باید نوعی آشکار شدگی از حقیقت در هنر دینی موجود باشد
به گزارش قم نیوز، جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری استان قم با حضور در منزل پدری رییس مجلس شورای اسلامی در قم با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور طی سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده هنری قم اظهار کرد: قم به یقین به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر فراوانی در پرورش استعدادهای هنری داشته و دارد.

وی به برخی مشکلات موجود بر سر راه هنر و فرهنگ استان قم اشاره کرد و افزود: امیدواریم پرچم هنر این استان توسط جوانان قمی برافراشته نگه داشته شده و مسوولان نیز باید امکانات لازم را تأمین کنند تا هنر استان حرکتی رو به جلو داشته باشد.

در ادامه برخی از مسوولان انجمن‌های هنری مختلف به صحبت پرداخته و مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه هنر و فرهنگ قم را یادآور شدند و از رییس مجلس شورای اسلامی خواستند در راستای به کارگیری ظرفیت‌های هنری قم گام‌های جدی برداشته شود.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پایان سخنان نمایندگان جامعه هنری استان قم گفت: نوعی آشکار شدگی از حقیقت باید در آثار مربوط به هنر دینی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنرمندان قم هنوز به کامل خود را به کشور معرفی نکرده‌اند عنوان داشت: تا زمانی که این قشر از مردم قم به تولیدات متنوع نپردازند، گردش اقتصادی مطلوبی را شاهد نخواهند بود.

لاریجانی با تاکید بر همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر قم در خصوص تأمین مکان خانه هنرمندان قم بیان داشت: رشته‌های هنری دارای سنخ‌های متفاوتی هستند و نمی‌توان تنها یک راه را برای حل مشکلات تمام آن ها ارائه داد ضمن اینکه با توجه به فعالیت گسترده استان قم در زمینه IT می‌توان گفت انجام کارهای هنری در خصوص ساخت بازی‌های رایانه‌ای یکی از زمینه‌های توسعه گردش مالی اقدامات هنری و فرهنگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.6nak49nau5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما