چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 8862

پيوند علم و صنعت نیاز حياتی است

قم نيوز : قم نیوز: پيريايی استاندار قم در بازديد از نمايشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل، پيوند و ارتباط علم و صنعت را يك نياز و ضرورت حياتی عنوان كرد.
پيوند علم و صنعت نیاز حياتی است
به گزارش قم نیوز، كرم‌رضا پيريايی در حاشيه بازديد از سومين نمايشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل كه در محل مصلی تهران در حال برگزاری است، با تاكيد بر ضرورت كاهش فاصله بين توليد علم و عملياتی كردن آن،‌ اظهار داشت: تجاری سازی و كاهش فاصله علم تا صنعت از مهم‌ترين مشخصه‌های نيل به اهداف مقام معظم رهبری در طرح مسئله اقتصاد مقاومتی است.

وی لزوم همكاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی امور نخبگان و مخترعان و مجموعه های صنعتی در جهت تبديل ايده و علم مبتكران به عمل،‌ خاطرنشان كرد: برگزاری نمايشگاه‌های مختلف از ابتكارات و اختراعات گامی اساسی در جهت جذب صنعتگران به سمت بهره‌گيری از علم و تبديل آن ها به عمل است.

استاندار قم ظرفيت‌های علمی نخبگان قمی را چشمگير و كم نظير عنوان و تصريح كرد: گام‌های خوبی در ايجاد ارتباط بين صنعت و دانش صورت گرفته اما با احصاء ظرفيت‌های علمی و عملی بايد اين ارتباط افزون شود.

پيريايی با تاكيد بر ضرورت حمايت از نخبگان و مبتكران استان، از برگزاری قريب‌الوقوع نشست مشورتی نخبگان و مبتكران قم خبر داد و گفت: با برگزاری جلسات متعدد مشورتی با نخبگان و مخترعان استان ضمن رفع مشكلات آن ها، راه‌های كاهش فاصله علم تا عمل و جذب صنعتگران به سمت ايده‌های نخبگان بررسی و در اين جهت حركت خواهد شد.

گفتنی است، ۴۰ طرح در غرفه استان قم در سومين نمايشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل به نمايش عموم درآمده كه طرح‌های توليد به زراعی و به نژادی گياهان دارويی، ارابه عصميته، سيستم آموزش مجازی و اطلاع‌رسانی هوشمند، سيستم هوشمند محافظ هوا و دستگاه ساخت خرپا و تيرچه استاندارد از آن جمله است.

انتهای پیام/ 103
https://qomnews.ir/vdcf.vdciw6dc0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما