چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 935
عالی پور:

ظرفیت اسمی معادن قم سالانه پنج میلیون تن است

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم با اشاره به وجود 99 معدن فعال در استان، بیان داشت: ظرفیت اسمی معادن فعال استان قم سالانه بیش از پنج میلیون تن مواد معدنی است.
ظرفیت اسمی معادن قم سالانه پنج میلیون تن است
به گزارش قم نیوز، یونس عالی پور از صدور پنج پروانه بهره برداری معدنی در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: با صدور پروانه‌های جدید تعداد معادن دارای پروانه بهره برداری و فعال استان قم به ۹۹ معدن رسیده است.

وی افزود: ظرفیت اسمی معادن فعال استان قم سالانه بیش از ۵ میلیون تن مواد معدنی است و پیش بینی می‌شود میزان ذخیره این معادن بیش از ۸۰۷ میلیون تن باشد و معادن جدید نیز دارای بیش از ۳۴ میلیون تن ذخیره معدنی هستند.

اشتغال ۱۲۰۰ نفر در معادن قم
عالی پور به اشتغالزایی این واحدها اشاره کرد و گفت: در معادن قم بیش از ۱۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند که سهم معادن جدید ۳۱ شغل است.

وی سرمایه گذاری در ۵ معدن جدید را بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیش از ۶۲۳ میلیار ریال بر روی معادن فعال قم سرمایه گذاری شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم با اشاره به تنوع کانی های معدنی قم افزود: عمده معادن فعال استان قم، آهک، گچ، نمک آبی، سنگ لاشه، باریت، سنگ های تزئینی، منگن، عقیق، و خاک های صنعتی شامل فلدسپات، کائولن و زئولیت هستند.

وی یادآور شد: مجوزهایی برای اکتشاف معادن طلا، مس و کانی های فلزی دیگر صادر شده که در صورت اکتشاف و به بهره برداری رسیدن آنها تنوع مواد معدنی قم چشمگیر خواهد شد.

برداشت ۹۰۰ هزار تن از معادن قم در سال جاری
عالی پور در ادامه بیان داشت: در سال جاری بیش از ۹۰۰ هزار تن از کل معادن استان قم مواد معدنی برداشت شده است.

وی با اشاره به وجود معان کوچک و کم اهمیت تر که به دلیل میزان ذخایر پائین برای صدور پروانه بهره برداری توجیه اقتصادی ندارند و برای آنان اجازه برداشت موقت صادر می شود، گفت: در شش ماهه اول امسال ۷ فقره اجازه برداشت صادر شده که جمع مجوزهای برداشت به ۱۱ مورد رسیده است و مقدار استخراج از این معادن ۲۳۰ هزار و ۵۰۰ تن است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcakmno149ne.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما