قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت، تنظيم بازار را عامل مهمی درايجاد تعادل منافع توليد كننده و مصرف كننده دانست و اظهار داشت: همواره ثابت شده است اگر توازن عرضه وتقاضا كه محل تلاقی آن به اصطلاح بازار است، برقرار نگردد هم توليد كننده و هم مصرف كننده آسيب خواهند ديد.
تنظيم بازار سبب  برقراري عدالت اجتماعي براي  توليد كننده و مصرف كننده مي شود
به گزارش قم نیوز، يونس عالی پور اظهار داشت: با اعمال نظارت دقيق و تعريف واقعی شبكه های توليد، توزيع و مصرف، امكان سوء استفاده های احتمالی واسطه گران از بين می رود و با اين اقدام از تضييع احتمالی حقوق مصرف كنندگان جلوگيری می شود.

وی تاكيد كرد: انتظار است كه همزمان با اجرای بندهای طرح ساماندهی اقتصادی دولت سيستم بسته بندی و كدينگ كالا نيزبه صورت فراگير توسعه يابد.

وی افزود: در حال حاضر اهرم نظارتی، با توجه به اصول و ضوابط تعيين شده از بروز تخلف جلوگيری كرده و در صورت بروز هرگونه تخلف با متخلف يا متخلفان، برخورد قاطع و لازم را دارد.

عالی پور بيان كرد: به دليل وجود نقدينگی زياد در بين مردم، برخی افراد با ايجاد كمبودهای تصنعی وساير اقدامات در صدد ايجاد زمينه سوء استفاده و افزايش قيمت كالاها هستند كه با اعمال نظارت، از اين اقدام آنها جلوگيری می شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم ادامه داد: استفاده از سيستم باركد باعث مي شود كه هر كالا در هر نقطه از كشور و استان با يك قيمت ارايه شود و از تضييع احتمالی حقوق مصرف كنندگان جلوگيری شود وبا اين اقدام می توان بررسی ها و برنامه ريزی های لازم را بر اساس داده های موجود به بهترين شكل ممكن انجام داد.

متولی عرصه صنعت، معدن و تجارت عنوان كرد: با برگزاری نمايشگاه های فصلی علاوه بر ايجاد زمينه دسترسی آسان مردم به كالاهای مورد نياز خود، با ايجاد رقابت در بين واحدهای عرضه كننده، تا حد زيادی كالاها با قيمت و كيفيت مناسب به مردم عرضه می شود.

وی درپايان به تمایز چشمگیر سلیقه مصرف کنندگان سنتی قديم و مصرف کنندگان دهه اخیر را قابل توجه دانست وخاطر نشان كرد: بی تردید ماهیت بازار، نوع کالاها و چگونگی مبادله آنها در بازارهای امروز نسبت به بازارهای سه دهه قبل تفاوت کرده است به عبارت دیگر دادوستد در بازارهای جدید باتوجه به ابزارها و فناوریهای جدید اطلاعاتی، روند کسب و کار تجاری را برای مجریان تجارت در سطح خرد و کلان تغییـر داده است که اميدواريم با همياري و اهتمام توليد كنندگان و عرضه كنندگان، توقعات امروز جامعه را به نحو مطلوب پوشش دهيم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd290n6yt0k.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما