قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم از آماده باش بیش از هزار نیروی شهرداری قم به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر هنگام بارش باران خبر داد.
بیش از هزار نیروی شهرداری قم برای مقابله با آبگرفتگی به حالت آماده باش در می آیند
به گزارش قم نیوز، جهانبخش نجف زاده بیان کرد: با توجه به احتمال بارندگی، شهرداری قم ستادهای بحران را در نواحی شهرداری به صورت ویژه و به ریاست شهردار قم و معاون خدمات شهری شهرداری تشکیل داده است.
وی گفت: آماده باش کامل نیروها و ماشین آلات از اقدامات شهرداری به منظور کاهش آبگرفتگی است و با توجه به بارندگی هایی از در گذشته وجود داشت نقاط آسیب پذیر شناسایی و به رفع مشکلات آنها پرداخته شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در زیرگذرها به منظور جلوگیری از آبگرفتگی به تقویت موتور پمپ ها پرداخته شد، همچنین در مناطق یک، ۲، سه و هفت که بیشترین بافت فرسوده را دارا می باشند هزار و ۴۰۰ حلقه چاه ایجاد شده است و علاوه بر این کانال های هدایت آبهای سطحی در بیشتر نقاط به بهره برداری رسیده است و آبگرفتگی موجود در سنوات گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نهرسازی و نهرکشی و تسطیح کانیوها به منظورهدایت آبهای سطحی از دیگر اقدامات شهرداری در جلوگیری از آبگرفتگی است.

نجف زاده بیان کرد: به محض اعلام آماده باش کلیه اکیپ ها با تجهیزات تعریف شده در نقاط مربوطه حاضر می شوند و از زمان قبل از بارش تا پایان بارش به حالت آماده باش در می آیند.

اختصاص ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات برای جلوگیری از آبگرفتگی

وی ادامه داد: بیش از هزار نیروی شهرداری و ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین و همچنین هزاران کف کش ثابت و سیار و مکنده برای جلوگیری از آبگرفتگی در قم در نظر گرفته شده است.

شهروندان از ریختن زباله و ضایعات در نهرها خودداری کنند

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه مشارکت شهروندی در جلوگیری از آبگرفتگی امری ضروری است افزود: از شهروندان تقاضا می شود از ریختن هر گونه زباله و ضایعات در نهرها خودداری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه گنجایش نهرهای قم به طور متوسط ۱۸ تا ۲۰ میلی متر است متاسفانه در برخی از مناطق به دلیل جاری کردن فاضلاب های خانگی ظرفیت نهرها کاهش می یابد.

نجف زاده گفت: شهروندانی که در برخی از نقاط شهر احتمال آبگرفتگی در منازلشان وجود دارد می توانند با ناحیه مربوطه هماهنگ کرده و کیسه های شن را دریافت کنند.

شهروندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ارائه انتقادات و پیشنهادات خود به صورت شبانه روزی با شماره ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdca.ynok49n0o5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما