دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 13743

آب شیرین به قم رسید صبا همچنان تهرانی است

قم نيوز : قم نیوز: آقایان مسئول بدانید قطعاً انتقال صبا به قم سخت‌تر از انتقال آب شیرین نیست؛ فرصت محدود است و کارهای بزرگی باید انجام شود.
صبای قم
صبای قم
به گزارش قم نیوز: بازهم صحبت از انتقال صباست. داستانی که آنقدر تکراری و کش‌دار شده است که دیگر هیچ یک از هواداران حوصله شنیدن آن را ندارد. تیمی که قرار بود در قلب مردم قم جای گیرد و تعلق خاطر ایجاد کند اکنون با سرعت تمام در حال دور شدن از قم است.

سال‌ها از پی هم گذشت و فرصت‌ها یکی پس از دیگری هدر رفت و اکنون پروژه انتقال صبا به قم در حال ورود به شش سالگی است. به راستی این سئوال پیش می‌آید آیا انتقال یک تیم فوتبال لیگ برتری به قم این‌قدر سخت است که بعد از گذشت چندین سال هنوز هیچ اقدامی برای آن نشده است.

آیا کلان شهری مانند قم که در برخی ایام پذیرای جمعیت میلیونی از اقصی نقاط جهان است و با توجه به امکاناتی که دارد بهترین سرویس را به زائرین می‌دهد نمی‌تواند برای یک تیم ۲۰ نفره امکانات فراهم کند؟

سال‌هاست که میگویند که قم فاقد زیر ساخت‌های یک تیم لیگ برتری است که قطعاً ادعای کاملاً بی اساسی است، چطور شهرهای کوچکی مثل رشت، انزلی، درود، آبادان و بسیاری شهرهای کوچک‌تر از قم این زیرساخت‌ها را دارند اما قم فاقد آن است.

آیا اگر چنین ادعایی واقعیت هم داشته باشد نباید طی این سال‌ها توسط دستگاه‌های مسئول این زیرساخت‌ها ایجاد می‌شد؟ مگر یک تیم لیگ برتری به غیر از یک زمین تمرین و سالن بدن‌سازی و استخر نیاز دیگری هم دارد که این قدر مسئله بزرگ و لاینحل جلوه داده شده است.

در مدتی که تا شروع لیگ مانده دو هدف بزرگ به عنوان خواسته عموم هواداران باید پیش روی مدیران صبا باشد.

۱- تمرینات این تیم باید در نخستین فرصت و در هر شرایطی به قم منتقل شود. شکی نیست که اگر صبا از فردا هم در یکی از زمین‌های چمن قم تمریناتش را برگزار کند هیچ اتفاق غیر منتظره‌ای روی نمی‌دهد لذا می‌طلبد در این خصوص اقدامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد و به این خواسته چندین ساله هواداران جامه عمل پوشانده شود.

۲- استفاده از ظرفیت صبا برای رشد و توسعه فوتبال استان قم باید سرلوحه برنامه‌ریزی‌های آتی باشد.

متأسفانه باید اذعان کنیم هیچ‌یک از اهدافی که از انتقال صبا به قم داشتیم محقق نشده و در یک جمله می‌توان گفت هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم. تعارفات را کنار بگذاریم و قبول کنیم راه را اشتباه رفته‌ایم؛ آقای کشوری مدیر عامل باشگاه صبا مردم از شما به عنوان یک مدیر بومی انتظار دارند، اهالی فوتبال و پیشکسوتان و تمام آنهایی که به فوتبال این شهر عشق می‌ورزند از شما که از جنس فوتبال هستی و در همین آب و خاک بزرگ شده‌ای انتظار دارند صبا را به قم پیوند بزنید. آیا چنین وضعیتی از صبا شایسته قم است ؟ آیا با۱۰۰ نفر تماشاگر در بازی‌های لیگ برتر مضحکه خاص و عام نیستیم؟

صبا نیازمند انقلاب درونی است و باید به خواسته‌های هواداران احترام گذاشته شود. اگر قرار است سیاست‌هایی در باشگاه اتخاذ شود باید در راستای احترام به دیدگاه مردم قم و هواداران صبا باشد. باید مربی برای این تیم به کار گرفته شود که با تمام وجود به دنبال منافع هواداران باشد نه ظاهر سازی و دور زدن آنها. بیایید برای یک‌بار هم که شده اجازه دهید هواداران برای این تیم تصمیم بگیرند و مربی را انتخاب کنند که به او اعتقاد دارند.

مسائل شخصی را با منافع مردم قم گره نزنید و اجازه دهید کسی که مردم می‌خواهند روی نیمکت تیم مردمی صبا بنشیند نه آن کس که شما می‌خواهید. به فرض اینکه برخی از قیافه یک مربی خوششان نمی‌آید که نمی‌توان برای مردم نسخه پیچید. بدون شک هواداران صبا با یک نظر سنجی ساده به شما خواهند گفت که خواستار چه کسی هستند. از رئیس مجمع باشگاه صبا که اتفاقاً یک فوتبالی تمام عیار است و به تمام زوایای تیم اشراف کامل دارد انتظار می‌رود وارد عرصه شده و باشگاه را در مسیر رضایتمندی هواداران قرار دهد.

به هر حال فرصت محدود است و کارهای بزرگی باید انجام شود. آقایان مسئول بدانید قطعاً انتقال صبا به قم سخت‌تر از انتقال آب شیرین نیست. همان‌گونه که با همت و تلاش شبانه ریزی کام مردم قم را با آب گوارا شیرین کردید می‌توانید با انتقال صبا به قم و ساختن صبای واقعی و مطابق میل هواداران این شیرینی را دوچندان کنید.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdchxqnz.23nxkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما