چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : 37511
قم نیوز گزارش می‌دهد:

چراغ خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) 24 ساعته در «شهر نت» روشن است

قم نيوز : قم نیوز: قم به عنوان حرم کریمه اهل بیت(س) و محل تقاطع 17 استان کشور، همواره میزبان زائران و مسافران بسیاری است و در این میان ارائه خدمات بانکی مطمئن و دائمی، دارای اهمیت فراوانی است و این مهم در ایام نوروز، جلوه دیگری دارد.
چراغ خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) 24 ساعته در «شهر نت» روشن است
به گزارش قم نیوز، برای اهالی قم، توقف خودرویی در کنار آنها و پرسیدن مسیرهای اصلی قم، صحنه آشنایی است. به ویژه این مسئله در محورهای ورودی مسافران و زائران و هسته مرکزی شهر، بیش از دیگر مناطق اتفاق می‌افتد.

سوال‌ها کم و بیش یکی است. پارکینگ حرم از کدام طرف است، چطور به جمکران برویم، رستوران خوب کجاست و نزدیکترین خودپرداز بانک در کجا واقع شده است. در این میان سوال چهارم از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا خودپردازهای بانکهایی که در مناطق گذر زائران قرار دارند، محل مراجعه مردم و زائران به طور توأمان هستند و یا دارای صفهای طولانی بوده یا اینکه اکثرا در ساعات پایانی روز با مشکل کمبود اسکناس یا کمبود کاغذ برای پرینت و انتقال وجه روبرو هستند.

صف مردم در مقابل پیشخوان شهر نت بانک شهر

ورودی‌های قم از خدمات بانکی دائمی محروم هستند
سعید، یکی از زائران حرم کریمه اهل بیت(س) است که از استان زنجان، شهرستان ماه نشان به قم سفر کرده است، و می گوید: «در مبادی ورودی قم خودپرداز بانکی وجود نداشت و ما به سمت حرم آمدیم و ماشین را در پارکینگ زائر پارک کردیم. شب بود و برای دریافت پول ما را به چهار راه بازار راهنمایی کردند اما در آنجا چند خودپرداز بود که برخی به کارت بانکی من خدمات نمی دادند و برخی دیگر اسکناس نداشتند.»

این مشکل تنها گریبان سعید را نگرفته است بلکه خانم زرنشان که از شمال ایران به قم سفر کرده است، نیز با آن روبرو شده است: «من سال گذشته در اتوبان قم تهران با مشکل عجیبی روبرو شدم، کارت بانکی من با خودپردازی که در آنجا نصب شده بود، یکی نبود و می خواستم از کارتم به بانک دیگری انتقال وجه بدم اما خودپرداز این بانک، اجازه انتقال وجه از کارت من را نداد و یکی از غرفه داران نیز گفت که این بانک ... خیلی انحصار طلب است و اجازه استفاده از کارتهای دیگر در خودپردازهای خود را بسته است»

پیشخوان شهرنت بانک شهر در قم

در این میان خواسته بخشی از مردم در مراجعه به خودپردازها، تنها دریافت وجه یا انتقال نیست بلکه توقع ارائه خدمات بانکی دیگری از این دستگاه‌ها دارند. مهندس مهدی. ف که نمی خواست نام فامیلیش به سبب مشکلات احتمالی بعدی منتشر شود، از امکانات دستگاه های بانکی در کشورهای دیگر خبر می دهد و می گوید: «در کشورهای دیگر، امکانات زیادی در خودپردازها وجود دارد که یکی از آنها، امکان دریافت صورت حساب، انتقال وجه اینترنتی و حتی گشایش حساب است اما در ایران این دستگاه ها تنها به دادن پول و اخیرا انتقال وجه بسنده می کنند»

نسیم تغییر در خدمات بانکی وزیدن گرفته است
به نظر می رسد عمده خدماتی که بانک ها در شعب خود ارائه می‌دهند، به شکل غیر حضوری نیز قابل ارائه است. برای پرسش از چگونگی انجام این خدمات، به سراغ یکی از صاحب نظران عرصه بانکی که سالها سابقه خدمت در بانک‌های مختلف کشور را داشته است، رفتیم. دکتر مهدی صفاری‌نیا، با تایید مشکلات مردم در مراجعه به خودپردازها می‌گوید: «در دنیا همه خدمات به سمت غیر حضوری شدن پیش رفته است و این که شما برای کوچکترین کاری به بانک مراجعه کنید، دیگر منسوخ شده است. همین الان بانکداری اینترتی تا اندازه زیادی به این سمت رفته است اما خدمات دیگری که امروز در اکثر بانکهای کشور به شکل حضوری انجام می شود، در دنیا به شکل 24 ساعته و غیر حضوری ارائه می شود و در ایران نیز پیشگامان عرصه بانکی، به این سمت حرکت کرده‌اند.»

پیشخوان شهر نت بانک شهر 24 ساعته باز است


از رئیس منطقه 6 کشور بانک شهر توضیح بیشتری درباره عرضه خدمات بانکی غیر حضوری در ایران خواستیم و وی نیز با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی بانک شهر، تصریح کرد: «مردم، ولی نعمتان این نظام هستند و باید برای تکریم ایشان، به سمت ارائه خدمات 24 ساعته رفت. بانک شهر نیز از ابتدا به دلیل نیازی که مشتریان آن داشتند، ارائه خدمات 24 ساعته را به طور جدی بررسی کرد و در نهایت پیشخوان‌های شهر نت راه اندازی شد. در این پیشخوان‌ها، همه خدمات بانکی از افتتاح حساب، دریافت صورت حساب، دریافت کارت هدیه، دریافت خدمات اعتباری و بسیاری خدمات دیگر به شکل 24 ساعته ارائه می شود و مردم برای انجام بیش از 80 درصد خدمات بانکی، نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارند.»

خانم زرنشان، زائر شمالی آستان کریمه اهل بیت(س) در ادامه بیان تجریبات خود از بانکداری غیر حضوری در قم، به سفر امسال خود اشاره می کند و می گوید: امسال هم در مسیر قم به مجتمع مهتاب رفتیم و این بار پول نقد زیادی با خودمان داشتیم اما در کمال تعجب، در محوطه مجتمع شاهد حضور یک کانکس بانکی بودیم که ساعت 12 شب امکان خدمات بانکی را برای دارندگان همه بانکها فراهم کرده بود و به پیشنهاد مسئول خدمات آن کانکس که پیشخوان شهر نت نام داشت، اقدام به افتتاح حساب کرده و پول نقدمان را به آن حساب واریز کردیم و در لحظه امکان استفاده از کارت بانک شهر برای ما فراهم شد.»


وی می افزاید: «پسرم که تازه از خارج از کشور مراجعت کرده بود و برای عید با ما سفر می کرد، آنچه را که می دید، باور نمی کرد و می گفت این شکل از خدمات در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود دارد اما من به خواب هم نمی دیدم که این کار تا ده سال دیگر هم در ایران اجرایی شود. وی همانجا برای خودش حساب بانکی افتتاح کرد و مبلغ موجود در یکی از بانک های دیگر را که در آن مجتمع هم خودپرداز داشت، به سرعت به حساب بانک شهر خود انتقال داد تا در طول مسافرت دور ایران خود، از امکانات 24 ساعته شهر نت استفاده کند.»

دریافت 24 ساعته کارت هدیه با متن و مبلغ دلخواه، خدمتی منحصر به فرد از بانک شهر
البته خاطره خوش از خدمات بانکی مختص زائران حضرت معصومه(س) و مسافران نیست و مجاوران و اهل قم نیز استفاده خوبی از امکانات منحصر به فرد بانک شهر می برند. حیدری از صاحبان کسب و کار در قم است که ساعت 9 شب در پیشخوان شهر نت خیابان صفائیه قم مشغول کارهای بانکی است. وی مزیت بزرگ پیشخوانهای شهر نت برای صاحبان کسب و کار را، ارائه خدمات غیر حضوری ای می داند که برای دریافت آنها در بانکهای دیگر، باید حتی بیش از یک روز، معطل شد.

حیدری می افزاید: «من به طور ماهانه، بیش از 200 کارت هدیه به افراد مختلف می دهم و حتی بخشی از پرداختهای شرکت ما با کارتهای هدیه انجام می شود. در بانکهای دیگر، حتما باید از قبل مبالغ را اعلام کنیم و امکان استفاده از مبالغ دلخواه، محدود است، از سوی دیگر طرح های آنها ثابت است و اگر درخواست نوشتن نام شرکت را روی کارت هدیه بدهیم، بیش از یک روز باید معطل شویم. بانک نیز شلوغ است و ساعت کاری آن محدود. اما در پیشخوان های شهر نت، در هر ساعت شبانه روز، می توان با متن دلخواه و طرح مناسب، کارت هدیه را دریافت کرد. البته اگر امکان دریافت همزمان چند کارت با متن یکسان نیز فعال شود، بسیار مفید خواهد بود.»


دسترسی به اینترنت بانک، وقتی که اینترنت همراه قطع است
از دیگر خدمات پیشخوانهای شهر نت، ارائه اینترنت بانک به صورت شبانه روزی و دسترسی به حساب اینترنتی است. فاطمی که در حال چک کردن و انتقال وجه اینترنتی از حساب خود در پیشخوان شهر نت مقابل مسجد امام حسن عسگری واقع در میدان بزرگ امام خمینی(ره) قم است، می گوید: «امشب می خواستم مقادیری پول به حساب بانک شهر دیگری واریز کنم و همه اطلاعات در بخش بانکداری اینترنتی من واقع بود. متاسفانه اینترنت همراه من قطع و وصل می شد و نمی دانستم چه کنم که پیشخوان شهر نت را دیدم و از اینجا به راحتی وارد اینترنت بانک شده و کارهای بانکی خود را با استفاده از اطلاعات ثبت شده در بخش تماس، انجام دادم.»

پیشخوانهای شهرنت را می توان یکی از ملزومات اساسی شهرهای مسافر پذیر و دارای زائر دائمی دانست زیرا بدون تحمیل هزینه نیروی انسانی به شهر، امکان ارائه خدمات 24 ساعته را فراهم می کنند. در واقع بانک شهر، با ارائه این خدمت، گوی سبقت را در کشور برای خدمت به مردم ربوده است و بانک های دیگر تا مدتها در این عرصه، باید به عنوان الگو، از خدمات بانک شهر بهره برداری کنند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcgqn9w.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما