دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 33080
رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم خبر داد

برگزاری برنامه‌های هفته پارالمپیک ویژه ورزشکاران معلول در قم

قم نيوز : قم نگار: رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت پارالمپیک ویژه معلولان در قم خبر داد.
برگزاری برنامه‌های هفته پارالمپیک ویژه ورزشکاران معلول در قم
به گزارش قم نگار، محمد پیروزمنش، اظهار کرد: هر ساله در مهر ماه و در روزهای منتهی به هفته تربیت‌بدنی و ورزش، یک روز بسیار مهم و ویژه برای ورزش جانبازان و معلولان در تقویم به ثبت رسیده که به روز ملی پارالمپیک مشهور است.

وی ادامه داد: در واقع به مناسبت این روز مهم برای ورزش جانبازان و معلولان، یک هفته به نام هفته پارالمپیک گرامی‌ داشته می‌شود تا با یادآوری اهمیت توجه به این قشر به ویژه معلولان، برای فراهم‌ کردن امکانات و نیازهای این عزیزان اقدام ویژه صورت بگیرد.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان کشورمان و همزمان با برنامه‌های این فدراسیون و دیگر هیئت‌های استانی، برنامه‌های ویژه روز ملی پارالمپیک در قم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان کشورمان به همین منظور ستاد بزرگداشت روز ملی پارالمپیک به مناسب فرا رسیدن هفته پارالمپیک تشکیل شده و این ستاد برای هر روز از ایام این هفته مناسبتی را پیش‌بینی کرده است.

پیروزمنش با بیان اینکه نخستین روز از هفته ملی پارالمپیک با عنوان روز فرهنگ و رسانه نام‌گذاری شده است، بیان کرد: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز می‌توان به آغاز دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های کشور با محوریت آشنایی با جنبش پارالمپیک اشاره کرد.

وی یاد آور شد: همچنین حضور مسئولین و ورزشکاران پایتخت‌نشین در حرم مطهر امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های ویژه هفته گرامیداشت پارالمپیک محسوب می‌شوند و ما در سطح استان نیز چیزی شبیه به برنامه‌های فدراسیون را اجرا می‌کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته ملی‌ پارالمپیک تا بیست و چهارم مهر ماه ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: امیدوارم در این مناسبت ارزنده مسئولان استان را با گوشه‌ای از نیازهای این عزیزان برای بهبود سلامت روح و جسم خود و همچنین دستاوردهایی که عزیزان ورزشکار معلول برای استان قم داشته‌اند، آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی پارالمپیک امسال در حالی اجرا می‌شود که در سال منتهی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل هستیم و امیدوارم که از این فرصت برای حضور موفق در این رخداد مهم بهره‌برداری مثبتی انجام بدهیم.

پیروزمنش در پایان اظهار کرد: ما روی ورزشکاران یکی دو رشته برای حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ حساب کرده‌ایم ولی امیدواریم در انتخابی‌هایی که فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان برای کسب سهمیه این بازی‌ها در نظر گرفته بتوانیم سهمیه‌های خوبی کسب کنیم و ورزشکاران این هیئت مانند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۶ این‌بار نیز خوش بدرخشند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdzz0s.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما