يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 10762
با احداث 2 کمربند سبز حفاظتی در قم

قم از نفوذ باد و گرد و غبار مصون می‌ماند

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم از احداث 2 کمربند سبز حفاظتی در اطراف شهر قم خبر داد و گفت: با این اقدام شاهد کاهش گرد و غبار در آسمان شهر قم خواهیم بود.
قم از نفوذ باد و گرد و غبار مصون می‌ماند
به گزارش قم نیوز، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جلوگیری از نفوذ بادها و ذرات گرد و غبار گفت: احداث کمربند سبز حفاظتی بزرگراه امام علی (ع) و اتوبان کاشان از اقدامات انجام شده در توسعه فضای سبز است.

وی با اشاره به موقعیت خاص اقلیمی و جغرافیایی استان قم گفت: استان قم به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کویر مرکزی ایران از یک سو و اختلاف ارتفاع زیاد از سطح دریا از سوی دیگر دارای اقلیمی گرم و خشک است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: وزش باد‌های مناطق غربی و شمال شرقی بر دما و میزان بارندگی تأثیر بسزایی داشته و موجب خشکی هوا و ایجاد گرد و غبار فراوان در سطح شهر قم می‌شود.

اصفهانیان مقدم گسترش و نگهداری فضای سبز شهری را از اولویت‌های اصلی شهرداری قم دانست و افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در نظر دارد با استفاده از تمام امکانات موجود و کارشناسان مجرب، به سوی بهسازی و ایجاد اعتدال و شادابی فضای شهری با استفاده از درختان و گیاهان متناسب با آب و هوای شهر قم گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز، بهبود کمی و کیفی بوستان‌ها و فضای سبز موجود در شهر از دیگر اولویت‌های این سازمان است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: کاشت درخت و گل و گیاه متناسب با اقلیم آب و هوای قم، یکی از راه‌های دستیابی به این مهم است.

اصفهانیان مقدم سرانه فضای سبز در سال ۷۹ را ۴.۲۴ متر مربع برای هر نفر عنوان کرد و افزود: میزان سرانه فضای سبز در سال ۹۰ به ۱۴.۵ متر مربع و تعداد بوستان‌ها از ۴۰ بوستان در سال ۷۹ به ۱۹۳ بوستان در سال ۹۰ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان فضای سبز، با توجه به آب و هوای گرمسیری شهر قم کافی نیست، افزود: توسعه شبکه‌های آبیاری پرفشار، استفاده بهینه از منابع آب‌های زیرزمینی، تخصیص اعتبارات کافی به منظور توسعه شبکه و منابع آب خام، تقویت و گسترش فضاهای سبز در معابر، میادین و پیرامون شهر با ایجاد بوستان‌های محلی جنگلی از اقداماتی در حال پیگیری و اجرا است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ایجاد فضای سبز در سال گذشته در تمام مناطق هشتگانه به خصوص در مناطق محروم گفت: اهداف پیش روی سازمان، زمانی به حد مطلوب می‌رسد که شهروندان در حفظ و نگهداری و استفاده صحیح از امکانات و اماکن عمومی مانند بوستان‌ها و میادین با سازمان همکاری مطلوبی داشته باشند.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه ایجاد فضای عمومی امن و شاداب در کانون توجه کارشناسان و طراحان شهری قرار دارد ابراز داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا، نوسازی فضای عمومی شهری، ایجاد زیرساخت‌های جدید و تلاش در کاهش آلودگی‌های صوتی و بصری و سایر کنش‌های محیطی است.

وی افزود: توسعه شبکه آب خام، جداسازی کامل آب شرب از شبکه فضای سبز، بهسازی فضاهای جنگلی، اجرای الگوهای مهندسی سبز، استقرار سیستم‌های مدیریت زیست محیطی (ISO/۱۴۰۰۱) در سطح برخی مناطق هشت گانه از دیگر اقدامات در دست اجرای سازمان است.

انتهای پیام/۱۱6/
https://qomnews.ir/vdcf0edy.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما