پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 11071
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری قم:

وظیفه اصلی شهرداری، ارتقای فرهنگ شهروندی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری قم، در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، بر ضرورت همکاری ارشاد با برنامه‌های فرهنگی شهرداری تاکید کرد.
محسن نصیری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم.
محسن نصیری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم.
به گزارش قم نیوز، محسن نصیری معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم و دیگر مدیران این نهاد صبح امروز با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با وی و معاونینش درخصوص همکاری بیشتر اداره ارشاد استان قم برای اجرای بهتر برنامه های فرهنگی استان گفتگو کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با استقبال از همکاری و مشارکت این دو ارگان با یکدیگر، اظهار داشت: با توجه به وظیفه اصلی شهرداری که ارتقای فرهنگ شهروندی است، برای رسیدن به این هدف، تشکیل کمیته فرهنگی شهروندی را در دست اقدام داریم و به همین منظور در حال مخاطب شناسی و جمع آوری اطلاعاتی از شهروندان قمی هستیم. 

محسن نصیری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی هنری شهرداری قم ابراز داشت: ساخت هشت خانه دانش در بوستان های قم، احیای مراکز فرهنگی و ساخت چندین فرهنگسرا، احداث چهار مجموعه ورزشی و بوستان هایی ویژه بانوان، تعاملات مختلف با دانشگاه های استان برای آسیب شناسی سبک زندگی و ساخت سرود آرم ویژه استان قم از جمله طرح های در دست اقدام شهرداری است. 

وی افزود: هر پروژه عمرانی یک پیوست فرهنگی باید داشته باشد که شهرداری قم در اولین پروژه این طرح، پیوست فرهنگی منوریل را در دستور کار خود دارد. 

نصیری تشکیل سازمان فرهنگی ورزشی، سازمان زیباسازی و همچنین امور بانوان در شهرداری قم را به منظور خدمت رسانی بهتر به همشهریان بسیار مؤثر و ضروری عنوان کرد و گفت: هدف شهرداری ارتقای فرهنگ شهروندی است تا این استان الگویی برای سایر کلان شهرها باشد. 
در این نشست مقرر شد تا در کمترین زمان ممکن کارگروهی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری برای برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی هنری مشترک تشکیل شود.

وی همچنین از اداره کل ارشاد اسلامی استان قم خواست تا سطح همکاری خود را با شهرداری بالا ببرد تا از فعالیت‌های موازی در این حوزه جلوگیری شود.

در ادامه این دیدار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این دیدار با اشاره به نگاه فرهنگی شهردار قم به این شهر و حضور محسن نصیری با سابقه فرهنگی در جایگاه معاون فرهنگی اجتماعی این ارگان، نوید رشد روز افزون فعالیت های فرهنگی در این استان را داد. 
وی استفاده از مشارکت دیگر دستگاه ها در بالا بردن کیفیت فعالیت های فرهنگی هنری را بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: امید است در مناسبت های خاص از جمله تعطیلات نوروزی که در پیش رو داریم، با مشارکت دستگاه های استان مخصوصاً شهرداری قم، بتوان فعالیت های ویژه ای را برای استقبال از زائران برنامه ریزی کنیم. 

اسماعیلی طبا در ادامه خواستار مشارکت شهرداری قم در طرح های فرهنگی این اداره کل شد و اظهار داشت: برگزاری تعزیه خوانی در نقاط مختلف شهر و حمایت از ظرفیت های هنری استان بویژه تئاتر و فیلم از جمله برنامه هایی است که مشارکت دیگر دستگاه های استان مخصوصاً شهرداری را می طلبد. 

وی به برگزاری جشنواره بازی های سنتی در قم اشاره و عنوان کرد: با توجه به توسعه روزافزون بازی های مضر، این اداره کل در راستای احیا و حفظ بازی های سنتی برای همکاری جهت برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی می کند. 
اسماعیلی طبا در پایان با اشاره به نیاز و تقاضاهای بسیار زیاد کیوسک های مطبوعاتی و خدماتی در قم، اظهار داشت: با تشکیل کارگروهی از دستگاه های مرتبط، صدور مجوز و رسیدگی به این کیوسک ها نظم بهتری پیدا می کند. 

معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست، بر ضرورت تدوین برنامه ای مدون و تفاهم نامه های مشترک برای خروجی بهتر فعالیت های فرهنگی هنری هر دو دستگاه تأکید کرده و برای ایجاد شهری با سیمایی مذهبی خواستار جلوگیری از نصب تابلوها و تبلیغات نامناسب در سطح استان شدند. 

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcjvyev.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما