چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 11219
بشری:

مسئولان قم در قبال بافت فرسوده دست به عصا پیش می روند

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس بافت فرسوده معاونت شهرداری قم اقدامات مسئولان قم در بازسازی بافت فرسوده را اقدامی دست به عصا عنوان کرد.
مسئولان قم در قبال بافت فرسوده دست به عصا پیش می روند
به گزارش قم نیوز، محمد جواد بشری گفت: شهرداری تسهیلاتی به این منظور بهسازی بافت فرسوده شهر ارائه می دهد اما اگر حمایت دولت در این امر باشد حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال دیگر بافت فرسوده قم بهسازی می شود.

وی در پاسخ به این که با این روند چند سال طول می کشد قم از بافت فرسوده خلاص شود اظهار داشت: کشورایران ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده دارد و بر طبق قانون برنامه پنجم ماده ۱۷۱ باید سالی ۱۰ درصد بهسازی بافت فرسوده بهسازی شود که هفت هزار هکتار در سال می شود.

وی تاکید کرد: سالی هفت هزار هکتار یعنی ۱۰ درصد طی ۱۰ سال و برای هر هکتار نوسازی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود اما ۷۰ هزار میلیارد تومان در بودجه کشور غیر قابل تعمیم است.

کارشناس بافت فرسوده معاونت شهرداری قم ادامه داد: حدود دو هزار هکتار مجموع بافت فرسوده قم است که طبق سرشماری سال ۹۰، ۳۸۰ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند که نیازمند توجه بیشتر هستند.

وی در پاسخ به این که پروژه های بافت فرسوده از چه سالی شروع شده و در چه مرحله ای است گفت: بلوار پیامبراعظم (ص) ( حرم - جمکران ) از سال ۸۷، ادامه فاز پنج عمار یاسر ۸۸ و طرح های شهید روحانی، بازگشایی محور بیگدلی، خیابان ۱۷ متری شهید فهیمی و احیای منطقه چهل اختران سال ۸۹ و طرح بهسازی اطراف مقبره شیخ اباصلت آذر سال ۹۰ شروع شده که همه این طرح ها در حال انجام است.

لازم به ذکر است، شورای عالی معماری و شهرسازی تعریفی از بافت فرسوده بعنوان یک تعریف جامع با رویکرد کالبدی بیان می ‌کند که بافت فرسوده از سه مشخصه "نفوذ ناپذیری" ( بلوک‌هایی که بیش از ۵۰ درصد معابر آن عرض کمتر از ۶ متر دارند)، "ریزدانگی" (بلوک‌هایی که بیش از ۵۰ درصد پلاک‌های آن مساحت کمتر از ۲۰۰ مترمربع دارند) و "ناپایداری" (بلوک هایی که بیش از ۵۰ درصد آن ناپایدار و فاقد سیستم سازه است) برخوردار است.

خیابان دور شهر تا میدان رسالت، خیابان معلم تا میدان معلم، خیابان انقلاب تا فلکه گلزار شهدا، خیابان آذر تا تقاطع خیابان شهید روحانی، بلوار ۱۵ خرداد تا تقاطع ۱۲ متری گلستان، خیابان دورشهر تا خیابان ساحلی، خیابان معلم تا خیابان ساحلی، خیابان انقلاب تا خیابان ساحلی، خیابان آذر تا خیابان ساحلی، بلوار ۱۵ خرداد تا خیابان ساحلی، خیابان توحید از پل نیروگاه تا میدان امینی بیات سمت راست شامل خیابان‌های زاد، حافظ، کاشانی، ۱۷ متری فهیمی، آخر خیابن شهید کیوانفر تا تقاطع شهید بهشتی، قسمتی از خیابان امام تا تقاطع کیوانفر و خیابان ۸ متری لوله (ادامه بلوار کیوانفر) از جمله خیابان های شهر قم است که از بافت فرسوده شهری رنج می برند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdnx0f.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما