چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 11720
شهردار قم:

جامع‌نگری در پروژه‌های شهری منجر به رشد متعادل شده است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: جامع‌نگری جایگزین سطحی‌نگری و جزئی‌نگری در پروژه‌های شهری شده تا بتوانیم در مدیریت شهری رشدی متعادل داشته باشیم.
جامع‌نگری در پروژه‌های شهری منجر به رشد متعادل شده است
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۰۲ پروژه مدیریت شهری که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: این پیروزی مرهون هدایت‌های امام راحل و ایثارگری شهدای جنگ تحمیلی و دوران انقلاب است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: مجموعه مدیریت شهری تلاش کرده راهبردهایی برای تحقق این شعار داشته باشد.

شهردار قم با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از مردم استان در شهر قم ساکن هستند گفت: بر همین اساس سعی شده با تدابیر عقل‌گرایی و عمل‌گرایی با حداقل امکانات و ضمن توجه به فضای سبز، بهداشت و محیط زیست شهری پروژه‌های سنگین و فرامحلی را با دیدی جامع و حداکثر دقت و سرعت به انجام برسانیم.

وی با اشاره به تلاش در زمینه پروژه‌های دیگر شهری گفت: پروژه‌های زیربنایی و روبنایی اعم از پروژه‌های کلان شهری و زیباسازی، ایجاد و گسترش فضای سبز، رفت‌و آمد شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی اعم از پل‌های جمهوری، نهم دی و بازگشایی خیابان شهید روحانی جزو ۳۸ پروژه کلان شهری بوده که برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

مصرف عمده هزینه‌ها برای تملک
دلبری خاطرنشان کرد: ۲۰۲ پروژه‌ای که امروز افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود برای مدیریت شهری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که عمده این هزینه‌ها برای تملک مصرف می‌شود.

وی عنوان داشت: باید توجه به جامعه شهری به مثابه جسم و پیکر زنده معطوف باشد و همانطوری که باید به ظاهر جسم توجه کنیم نباید از باطن، روح و روان آن غفلت کنیم.

شهردار قم یادآور شد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و تأکیدات دولت به مناطق محروم در ۲۰۲ پروژه بیشتر پرداخته شده و جامع‌نگری جایگزین سطحی‌نگری و جزئی‌نگری شده تا بتوانیم در مدیریت شهری رشدی متعادل داشته باشیم.

وی عنوان داشت: همه تلاش ما این است که عمل‌گرایی را شعار و سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم زیرا با شعار نمی‌توان به هدف رسید کار و سخت‌کوشی حلاوت و شیرینی را به کام شهروندان می‌رساند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaw0n6.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما