پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 11726
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در مراسم گرامیداشت دهه فجر قم:

مبنای آراء باید لیاقت و شایستگی افراد باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام فقاهتی انقلاب را به پیروزی رساند گفت: مبنای آراء باید لیاقت و شایستگی افراد باشد.
مبنای آراء باید لیاقت و شایستگی افراد باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف‌آبادی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: قم همواره در طول تاریخ مرکز محدثان و فقهای شیعه بود و کسانی که از ظلم بنی‌امیه و بنی‌عباس به ستوه آمده بودند به این شهر مهاجرت می‌کردند.

وی افزود: در روایات اسلامی تاکید فراوانی بر نقش عظیم قم در تحقق حیات طیبه امت رسول‌الله(ص) شده و گفته شده قم شهری صیانت شده از شر و بدی است و می‌توان به آن پناه برد؛ علم در آخرالزمان در شهری به نام قم ظاهر می‌شود و از نجف غروب می‌کند.

پیش‌بینی‌های روایات در مورد قم تحقق یافته است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تا پیش از انقلاب هیچ کس نمی‌دانست که این شهر منشأ چه تحولات بزرگی خواهد شد خاطرنشان کرد: امروز پیش بینی‌های روایات در خصوص قم تحقق یافته است.

وی ادامه داد: قم کانونی نورانی است که روایات اهل بیت(ع) آن را پیش‌بینی کرده‌اند و نقش این شهر در تبیین معارف قرآن و مکتب عدالت بسیار تأثیرگذار است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به تاسیس حوزه علمیه قم توسط شیخ عبدالکریم حائری یزدی گفت: تقدیر الهی این بود که علما و مراجع با مهاجرت به قم در اوج قدرت رضاخانی بستر انقلاب را فراهم سازند.

قم نقش بی‌بدیلی در تحقق حیات طیبه اسلامی دارد

امام جمعه اراک اضافه کرد: امروز به برکت آن فداکاری تحول عظیمی در جهان به وجود آمده و قم نقش بی‌بدیل خود را در حیات طیبه امت اسلامی ایفا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به دو جریان اساسی در جهان بیان داشت: اسلام فقاهتی همواره در مقابل مکتب‌هایی چون مارکسیسم، مائویسم، کاپیتالیسم و سایر گروه‌ها قرار داشته است؛ جریان اصیل همان اسلام فقاهتی بود و ده‌ها جریان دیگر در برابر آن صف آرایی کردند هرچند برخی از آن‌ها ادعای اسلام نیز داشتند.

دری نجف‌آبادی ابراز کرد: در نیمه دوم عصر رضاخانی برخی جریان‌ها به اسلام حداقلی اعتقاد داشتند و توانستند ظهور و بروز زیادی پیدا کنند و ملی‌گرایی انحرافی را ترویج کردند که این امر در جریان انحرافی امروز هم دیده می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری جوهره ملیت ایرانی را اسلام فقاهتی دانست و افزود: ملت ایران با اباعبدالله(ع) عجین شده‌اند و معنای جمهوری اسلامی نیز همین است که ملیت ما قالب آن یعنی جمهوریت و هویت ما نیز محتوای آن یعنی اسلامی بودن است.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه اسلام فقاهتی انقلاب را به پیروزی رساند گفت: تا وقتی که سکان‌دار انقلاب اسلامی ولی فقیه باشد مسیر حقیقی آن حفظ خواهد شد اما اگر این رکن اساسی آسیب ببیند انقلاب نیز به خطر می‌افتد.

وی افزود: این حکومت به پای اسلام فقاهتی، امام زمان(عج) و ولی فقیه نوشته می‌شود و مردم هم تنها برای ولایت و دین خود شهدای بسیاری تقدیم کرده‌اند و هنوز هم آماده این کار هستند بنابراین حق اساسی از آن ملت است.

امام جمعه اراک با اشاره به برخوردهای صورت گرفته در مجلس میان قوای مقننه و مجریه افزود: این برخوردها دور از انتظار بود زیرا همه انتظار داشتند رعایت اخلاق و ادب اسلامی بشود و قوای سه‌گانه همان طور که رهبری فرمودند تا انتخابات از هر نوع تنش‌آفرینی که خیانت و نافرمانی در برابر ولی امر محسوب می‌شود بپرهیزند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه این‌گونه رفتارها موجب استرس و نگرانی جامعه می‌شود تاکید کرد: باید به مسائل مهم جامعه پرداخت و از موارد حاشیه‌ای پرهیز کرد زیرا می‌توان برخی گره‌ها را با سر انگشتان باز کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این‌گونه رفتارها موجب فراموش شدن مسائل اصلی مردم می‌شود؛ نباید زمینه را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کرد و مسئولان رده‌های عالی باید بیش از همه مطیع رهبری بوده و شرح صدر داشته باشند.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: کسانی که روحیه جدلی دارند این کارشان به نفع خودشان هم نخواهد بود؛ امروز اشتغال جزو حساس‌ترین مسائل است و مدیریت تورم، ارز، نقدینگی و معوقات بانکی که تا چند روز قبل ۷۲ هزار میلیارد تومان بوده اهمیت ویژه‌ای دارند.

امام جمعه اراک عنوان داشت: فرزندان این مرز و بوم برای کورش و داریوش خود را فدا نکردند بلکه برای اسلام و اهل بیت(ع) در مقابل رژیم شاه ایستادند و هشت سال نیز در مقابل دشمنان جنگیدند.

هیچ کشور اسلامی قانون اساسی ایران را ندارد
وی فقها را مرزبانان اسلام دانست و تصریح کرد: قانون اساسی ایران که ثمره هدایت‌های امام و رهبری و خون شهداست بهترین نوع قانون به شمار می‌رود و هیچ کشور اسلامی چنین قانون کاملی را در اختیار ندارد زیرا تکلیف همه قوا و نهادها را مشخص کرده و همگان موظف به رعایت آن هستند؛ تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان و تفسیر قوانین عادی بر عهده مجلس است و اگر افرادی بخواهند به میل خود به تفسیر قانون بپردازند موجب خوشحالی دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به کارهای بزرگی که در جمهوری اسلامی صورت گرفته است گفت: ارسال موجود زنده به فضا و پیشرفت‌های چشمگیر پزشکی نشان‌دهنده این رشد عظیم علمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از انقلاب زمینه گسترش معارف اهل بیت(ع) در سراسر جهان فراهم شده و در کنار این بستر آموزش عالی نیز فراگیر شده به طوری که میلیون‌ها دانشجو در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امروز در ایران مشغول تحصیل هستند.

دری نجف‌آبادی انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان باید فشارهای تورمی و اقتصادی را به ویژه برای اقشار کم درآمد کاهش داده و تدبیر خاصی برای دور زدن تحریم‌ها بیندیشند و وحدت میان قوا را حفظ کنند.

شوراها از سیاسی‌کاری پرهیز کنند
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی نیز در خرداد سال آینده برگزار می‌شود عنوان داشت: شوراها باید از سیاسی‌کاری پرهیز کرده و با درایت به حل مشکلات بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مبنای آراء باید لیاقت و شایستگی افراد باشد و این مهم در انتخاب رئیس جمهور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: باید از برخوردهای چاله میدانی حتی در مقابل دشمنان پرهیز کرد؛ امیرالمؤمنین(ع) حتی در برخورد با بنی‌امیه نیز یاران خود را به رعایت ادب سفارش می‌کرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر آمیختگی سیاست با مصلحت و حکمت با امنیت ملی کشور ابراز کرد: امام عصر(عج) بر رفتار و گفتار ما نظارت دارند و همه اقشار به ویژه مسئولان باید زمینه خشنودی ایشان را فراهم کنند.

رویش‌ نسل‌های جدید برای دفاع از اسلام
وی بیان داشت: شهدا دین خود را به اسلام و مذهب به خوبی ادا کردند و امروز هم نوبت ماست؛ به یقین رویش‌های جدیدی در آینده خواهند بود که برای پیشرفت اسلام و امت مسلمان نقش‌آفرین باشند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه قم و علمای این شهر همواره در وقایع سیاسی و اجتماعی ایران تأثیرگذار بوده‌اند گفت: این امر از زمان ائمه معصوم(ع) در قم وجود داشته و شیعیان این شهر همواره به اهل بیت(ع) وفادار بوده‌اند و حضور مردم قم در ادامه مسیر انقلاب به ویژه در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأثیر فراوانی خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه گروه‌ها باید مسیر تعیین شده توسط رهبری را بپیمایند و به یقین این مسئله موجب پیشرفت ایران اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcg3u9q.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما