پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 12087
پیشکسوت شعر آیینی:

آسیب‌شناسی برخی از اشعار مذهبی ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از پیشکسوتان شعر آیینی کشور با بیان اینکه برخی اشعار مذهبی در طول تاریخ دارای اشتباهات فاحشی بوده‌اند، گفت: آسیب‌شناسی این شعرها امری ضروری است.
آسیب‌شناسی برخی از اشعار مذهبی ضروری است
به گزارش قم نیوز، محمدعلی مجاهدی در همایش طلیعه ولایت که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه شعر فارسی شامل مباحث معنوی فراوانی است اظهار کرد: گاهی اوقات ابیاتی دیده می‌شوند که به اندازه یک کتاب دارای ارزش هستند.

وی افزود: زبان فارسی طی دوره‌های تاریخی مختلف دارای زیر و بم‌های گوناگونی بوده و در هر زمانی ویژگی‌های خاصی داشته است.

پیشکسوت شعر آیینی با بیان اینکه برخی اشعار مذهبی در طول تاریخ دارای اشتباهات فاحشی بوده‌اند گفت: آسیب‌شناسی این شعرها نشان می‌دهد که شاعرانی خواسته‌اند به گمان خود از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) تمجید کنند اما در این میان به سایر پیامبران اولوالعزم توهین کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مقابل برخی شاعران دیگر بوده‌اند که اشعاری رسا و در خور شأن ائمه اطهار(ع) سروده‌اند که تازگی و لطافت آنها در طول قرون مختلف همچنان باقی مانده است.

مجاهدی شعر را کلامی موزون و معنوی دانست و تصریح کرد: برداشت‌های مختلف از یک شعر به دلیل فطرت‌های مختلف انسان‌هاست و هر کس به تناسب ذوق و قریحه خویش و نیز دانشی که در طول زندگی کسب کرده از آن استفاده می‌کند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchqvnz.23ni6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما