سه شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 1226
شهردار قم:

کاشت درخت زیتون بهترین راه کاهش گرد و غبار است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: کاشت درخت بهترین روش برای تلطیف هوا و جلوگیری از گرد و غبار و طوفان در شهر‌های کویری است.
کاشت درخت زیتون بهترین راه کاهش گرد و غبار است
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در جلسه هیئت مدیره سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم که با حضور مدیرکل منابع طبیعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و برخی از مدیران شهرداری قم برگزار شد بر لزوم توسعه و بهبود فضای سبز شهر قم تاکید کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل توسعه و عمران شهر، بسیاری از باغات و فضای سبز شهر قم از بین رفته است و باید تلاش کنیم این مقدار از بین رفته را بازگردانیم.

دلبری افزود: گام‌های موثری در توسعه فضای سبز توسط شهرداری قم آغاز شده و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی منظم و منسجم در چند سال آینده، فضای سبز شهر قم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: سرانه فضای سبز قم ۴۲/۱۴ مترمربع است که این میزان باید با مشارکت و همکاری شهروندان و متولیان امور افزایش یابد.

دلبری در ادامه افزود: در چند سال گذشته شهرداری با تلاش مستمر توانسته سرانه فضای سبز در قم را افزایش دهد ولی این کافی نیست و توسعه فضای سبز عزم جدی می‌طلبد و تنها یک دستگاه دولتی به تنهایی نمی‌تواند فضای سبز را توسعه بدهد و نیازمند حمایت تمام دستگاه‌های دولتی استان هستیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه تمام شهروندان باید شهرداری را در توسعه مراکز فضای سبز یاری کنند، تصریح کرد: فرهنگ کاشت نهال و درخت باید در استان قم که با مشکلات عدیده‌ای از نظر آب و هوایی مواجه است نهادینه شود تا محیطی مطلوب و آرام برای خود و آیندگان فراهم کنیم.

دلبری با اشاره به این مطلب که کاشت درخت بهترین روش برای تلطیف هوا و جلوگیری از گرد و غبار و طوفان در شهر‌های کویری است، افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم تا با نگهداری و آبیاری درخت‌هایی که در معابر قرار دارند،‌ به توسعه فضای سبز شهری و تلطیف هوا کمک کنند.

وی با بیان اینکه از در احداث و توسعه فضاهای سبز باید از نظرات کارشناسان خبره بهره‌مند شویم، افزود: امروز توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری و ایجاد سرپناه برای زائران شهر قم، یکی از فعالیت‌های خیر و بهترین نیکوکاری‌هاست و مدیران امور شهری باید در احداث کمپ‌های زائر در بوستان‌ها و جنگل‌های حاشیه شهر اهتمام خاص داشته باشند.

شهردار قم بهره مندی از تکنولوژی روز برای آبیاری فضاهای سبز را حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: شهرداری برای مقابله با معضل کمبود آب در استان قم تعامل و هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی را دارد.

دلبری خواستار ترویج فرهنگ استفاده از گل و گیاه توسط شهروندان شد و در ادامه افزود: شهر قم به دلیل ویژگی خاص آب و هوایی باید پیش قدم در احداث و راه اندازی نمایشگاه دائمی گل و گیاه باشد تا فرهنگ استفاده از گل و گیاه در این شهر کویری نهادینه شود.

در این جلسه رضا سیار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و احمد عفتان مدیرکل منابع طبیعی دیدگاه‌های خود را در زمینه توسعه فضای سبز شهری و راهکارهای افزایش سرانه فضای سبز استان مطرح کردند.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdcc.iqsa2bqiela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما