چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 12291
منبع : قم نیوز
پیریایی تاکید کرد:

نقش محوری نهادهای فرهنگی قم در تبیین سبک زندگی اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به ضرورت تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: نهادهای فرهنگی قم به ویژه امور تربیتی و پرورشی مدارس در این زمینه نقش محوری و غیر قابل انکاری را دارند.
نقش محوری نهادهای فرهنگی قم در تبیین سبک زندگی اسلامی
به گزارش قم نیوز، کرم رضا پیریایی در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی که با حضور معاونین، مربیان و مشاوران امور پرورشی و تربیتی مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان و در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: امروز به عنوان سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی، روز بزرگی است هم به لحاظ جایگاه این نهاد و هم تاثیرگذاری آن در کشور و باید گرامی داشته شود.

استاندار قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از بنیان گذاران نهاد امور تربیتی و تبریک این روز به فعالان عرصه تعلیم و تربیت استان، گفت: نامگذاری چنین روزی فرصت مناسبی برای بررسی و بازنگری در عملکرد این نهاد و تجلیل از زحمات تلاشگران متعهد و با اخلاص این عرصه است.

وی با بیان این که در استان نگاه ویژه ای به مباحث تربیتی وجود دارد، تشکیل سلسله نشست های هم اندیشی با مجموعه های پرورشی و مشاورین امور تربیتی آموزش و پرورش در جریان بازدید از مناطق هشتگانه شهر قم را نشات گرفته از این رویکرد عنوان و خاطرنشان کرد: نکات و پیشنهادات مطرح شده در این جلسات در قالب ۱۰۲ نکته مفید و کاربردی و به عنوان نقطه عزیمت در بحث گفتمان تربیتی استان گردآوری شده است.

پیریایی با اشاره به رسالت خطیر فعالان عرصه امور تربیتی و پرورشی در زمینه های مختلف فرهنگی، تبیین سبک زندگی اسلامی را از محوری ترین وظایف این قشر ارزشی دانست و گفت: شناخت صحیح موضوع و برنامه ریزی برای ترویج الگوهای اسلامی زندگی در سطح مدارس و دیگر حوزه های اجتماع، از نکات مهمی است که باید در شرایط کنونی مد نظر فعالان این بخش قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر نقش محوری نهادهای فرهنگی قم و در راس آن نهاد تربیتی در این زمینه، خطاب به جمع حاضر در نشست گفت: شما موثرترین مجموعه فرهنگی هستید که باید با فراهم کردن سازو کارهای اجرایی، در خدمت تحقق سبک زندگی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری باشید.

وی با بیان این که در زمینه این مهم، خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح ملی و استان، صورت گرفته است، لزوم تشکیل ستادی ویژه با عضویت معاونین و مربیان پرورشی مدارس استان خبر داد و افزود: مجموعه استان به جد از فعالیت های این ستاد حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

استاندار قم به ضرورت انجام کارهای فرهنگی در بحث معرفی سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: دانش آموزان و خانواده های آنان باید به عنوان مخاطب ویژه در این بحث دیده شوند.

در پایان این مراسم، استاندار قم با اهدا لوح و هدایایی از تعدادی از معاونین، مربیان و مشاوران امور پرورشی و تربیتی نمونه مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcezw8z.jh8woi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما