?>?> نابینایان برای فعالیت‌های ورزشی نیاز به امکانات و شرایط مناسبی دارند | قم نیوز
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 13051
رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان قم:

نابینایان برای فعالیت‌های ورزشی نیاز به امکانات و شرایط مناسبی دارند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان قم گفت: نابینایان به امکانات و شرایط مناسبی نیاز دارند تا از فرصت فعالیت ورزش محروم نشوند. ‌
ورزش کم بینایان استان قم ، نوروز92
ورزش کم بینایان استان قم ، نوروز92
به گزارش قم نیوز، هادی کریمی‌اصل  با بیان اینکه فرصت ورزش باید برای همه اقشار جامعه به خصوص نابینایان و کم‌بینایان فراهم شده و هیچ انسانی نباید به دلیل محدودیت‌ها، از این امر محروم شود، اظهار داشت: هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در حال حاضر در شش رشته ورزشی به صورت جدی در بخش قهرمانی فعالیت می‌کند؛ در دنیای امروز با توجه به ایجاد تغییر در شیوه کار و زندگی جوامع به ویژه ساکنان شهرهای بزرگ،‌ ضرورت ورزش کردن بیش از گذشته احساس می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان قم ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی و روحی لازم است که مردم به ویژه شهرنشینان، زمانی مشخص برای انجام فعالیت‌های ورزشی مشخص کرده و هرگز از انجام ورزش روزانه خودداری نکنند.

فعالیت حرفه‌ای نابینایان و کم‌بینایان قمی در شش رشته ورزشی

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف برای افزایش امکانات و تجهیزات ورزش نابینایان و کم‌بینایان در قم، عنوان کرد: در گلبال، شنا، شطرنج، جودو، فوتبال و فوتسال نابینایان و کم‌بینایان فعال هستیم و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک در کنار رشته گلبال در سایر رشته‌ها نیز در عرصه میادین مهم ورزش کشور حضور موفقی داشته باشیم.

کریمی‌اصل با بیان اینکه امکانات ورزش برای نابینایان و کم‌بینایان محدود است، ابراز داشت: افرادی که دارای نواقص جسمانی هستند، مانند کم‌بینایان و نابینایان نیز جزو همین مردم بوده و باید از امکانات ورزشی به صورت عادلانه استفاده کنند.

وی بیان داشت: تلاش ما این است که هیچ نابینایی به دلیل کمبود امکانات ورزشی از ورزش کردن محروم نباشد و خوشبختانه کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است و به زودی جمعیت ورزشکاران سازمان‌یافته این هیئت نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

تلاش برای حضور ورزشکاران نابینا و کم‌بینا در مسابقات کشوری

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان قم افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در استان قم صورت گرفته و تلاش می‌کنیم طی سال جاری تجهیزات ورزشی ویژه این قشر از جامعه توسعه پیدا کند.

وی ابراز داشت: برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری هیئت‌های ورزشی دیگر و همچنین مساعدت و تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان قم هستیم و امیدواریم این همکاری با هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان قم انجام شود.

کریمی‌اصل در پایان یادآور شد: در سال جاری علاوه بر تیم گلبال بهزیستی قم که در مسابقات لیگ برتر گلبال باشگاه‌های کشور شرکت می‌کند، تلاش می‌کنیم، تیم‌ها و ورزشکاران سایر رشته‌ها نیز در رقابت‌های کشوری حضور داشته باشند.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcjvyev.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما