شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 13958
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مردم به سوابق کاندیداها مراجعه کنند / رئیس جمهور دغدغه معیشتی مردم را اولویت قرار دهد

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رئیس دولت یازدهم باید مشکلات معیشتی مردم باشد و اشتغال جوانان را مدنظر قرار داده و حل کند.
مردم به سوابق کاندیداها مراجعه کنند / رئیس جمهور دغدغه معیشتی مردم را اولویت قرار دهد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد غروی با بیان اینکه مردم تجارب گذشته را در انتخاب رئیس جمهور مدنظر قرار دهند اظهار داشت: از اول انقلاب در این عرصه شاهد روسای جمهور مختلف در کشور بودیم که هرکدام نقاط قوت و ضعفی داشتند.

وی با بیان اینکه گاهی نوع عملکرد رئیس جمهور اثرات مثبت و منفی در جامعه بر جای می‌گذارد، گفت: همین مسئله سبب شده تا سوابق این شخصیت‌ها و نقطه نظرات، فکر و گفتمان آنها در مسئله انقلاب و در ارتباط با نظام و رهبری زیر ذره بین مردم قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نقش رئیس جمهور در کشور مهم است عنوان کرد: رئیس جمهور منتخب اگر اهل فکر و متخصص بوده، کارآیی لازم را داشته و در شرایط مختلف قدرت مانور زیادی داشته باشد و بتواند تعامل خوبی با دیگر قوا برقرار کند، توفیقات زیادی به دست می‌آورد اما اگر اینگونه نباشد طبیعتاً مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در طول ۳۴ سال گذشته مردم دست به انتخابات فراوانی زدند و هر یک از آنها آزمونی برای ملت بوده است، خواستار استفاده رای دهندگان از این تجارب شد و تاکید کرد: مردم باید ببینند کاندیدای ریاست جمهوری چقدر در انقلاب ریشه دارد و از نظر شخصیتی چگونه است، چه مقدار از نظر قدرت اجرایی قوی و چه مقدار پایبند به قانون اساسی و تبعیت از سیاست‌های کلی نظام و رهبری است.

غروی اضافه کرد: کاندیداها باید ببینند افرادی که در این عرصه حاضر شده‌اند با توجه به شرایط امروز کشور و مسائل و مشکلات داخلی و خارجی آیا توان اداره کشور را دارند و می‌توانند افراد متخصص را در وزارتخانه‌ها قرار دهند یا خیر؟

وی بر بهره‌گیری از تجارب گذشته تاکید کرد و یادآور شد: در این رابطه باید به رهنمودهای رهبری و دیگر بزرگان و علما توجه کرد.

استاد حوزه علمیه قم بر حضور با شعور سیاسی و آگاه مردم در انتخابات این دوره ریاست جمهوری تاکید کرد و بیان داشت: مردم باید سوابق و گفتمان کاندیداها را بررسی کرده و سپس با در نظر گرفتن دیگر ویژگی‌ها، رئیس جمهور جدید را انتخاب کنند.

وی ابراز داشت: در عین اینکه در زمینه‌های اقتصادی نقاط قوت داریم نمی‌توانیم از گرانی و تورم پیش از اندازه که بخشی مربوط به سوء مدیریت‌هاست چشم پوشی کنیم.

غروی ادامه داد: در مرحله اول باید کسانی وارد صحنه شوند که دغدغه معیشت مردم را درک کرده و با استفاده از نیروهای ارزشی، این مشکلات را مهار کنند.

وی با اشاره به فشارهای بین‌المللی به دلیل نقش آفرینی در منطقه گفت: کسانی باید وارد صحنه شوند که نسبت به فشارهای دشمن منفعل نبوده و از روحیه اعتماد به نفس برخوردار باشند و به طور جد در مسائل، فعال برخورد کنند چرا که با دیپلماسی قوی مبتنی بر اقتدار و حکمت نه مبتنی بر قلدرمآبی امور پیش خواهد رفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌هاست، بیان کرد: رئیس جمهور باید توانایی استفاده از نیروهای مختلف را داشته و ضمن پرهیز از حاشیه پایبند به ارزش‌های اسلامی باشد و اینطور نباشد که ارزش‌های ایمانی و اخلاقی در اولویت‌های بعدی قرار گیرد.

وی در مقام بیان ویژگی‌های رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: باید فردی را انتخاب کرد که ارزش‌های دینی برای او از اهمیت بالایی برخوردار باشد و جامعه به سوی بی‌بند و باری پیش نرود.

غروی ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید در عین حال اعتماد به نفس داشته باشد و آینده مادی و معنوی خود را ببیند و از ظرفیت کشور به خوبی استفاده کند.

وی ابراز داشت: رئیس جمهور باید نیروهای قوی داشته باشد که در عرصه‌های مختلف در چارچوب‌های نظام فعال بوده و بتواند گزارشات کلی را بگیرد ضمن اینکه خودش هم از یک عقبه فکری برخوردار باشد تا بتواند فکر خود را در زمینه‌های مختلف مربوط به نظام منتقل کرده و قدرت مانور به زیر مجموعه‌های خود بدهد.

انتهای پیام/۱۲۰/
https://qomnews.ir/vdcfc1dy.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما