دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 13990
اسکندری عنوان کرد:

بقای انقلاب به پیوند سیاست و عرفان

قم نيوز : قم نیوز: ریيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم پيروزي و بقاي انقلاب اسلامي را به پيوند حماسه سياسي و عرفان الهي دانست و گفت: اين ويژگي است كه انسان را به مسير درست هدايت مي‌كند.
بقای انقلاب به پیوند سیاست و عرفان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عباس اسكندري در جمع فعالان فرهنگي سراسر كشور كه در طرح انديشه مطهر شركت كرده بودند، با تبيين مفهوم حماسه و سياست، به تشريح نقش اين دو موضوع در تاريخ اسلام و انقلاب اسلامي پرداخت.

ریيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم با بيان اينكه عرفان و معنويت بايد همراه با حماسه و دليري و سلحشوري باشد، اظهار كرد: الگوهاي ديني - اسلامي زيادي در طول تاريخ داريم كه مظهر پيوند معرفت و عرفان الهي با حماسه و دليري بوده‌اند.

حجت‌الاسلام اسكندري، قيام عاشورا با نقش آفريني امام حسين(ع) و پيروزي انقلاب اسلامي با مجاهدت‌هاي امام خميني(ره) را مظهر پيوند عرفان الهي و حماسه دانست و گفت: اگر عرفان به تنهايي باشد به انزوا مي‌خزد و رفته رفته بازيچه دست مستكبران و سياست بازان مي‌شود و اگر دليري و حماسه تنها شود،‌ بي اخلاقي و بي ديني را به همراه دارد كه اين هم خريدارش مستكبران و استعمارگران خواهند بود.

به گفته وي، پيوند معرفت و عرفان با حماسه و سياست است كه هدايت را به دنبال دارد و اوليا و انبياي الهي به دنبال اين مقصد بودند.

حجت‌الاسلام اسكندري تاكيد كرد: در اسلام شخصيت‌هاي بزرگي چون رسول گرامي اسلام(ع)، امام علي(ع)، حضرت زهرا(س)، حضرت زينب(س) و سيدالشهدا(ع) در اوج عرفان الهي و حماسه بودند. اين پيوند حماسه و عرفان است كه مي‌تواند نجات بخش انسان‌ها و هادي آنها شود.

ریيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم معتقد است كه پيروزي انقلاب اسلامي مرهون چنين پيوندي است و بقاي آن هم به اين پيوند گره خورده است.

وي ادامه داد: هر جا و هر وقت از اين دو ويژگي يا يكي از آنها عبور كنيم خسارت مي‌بينيم و امروز كه سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي است بايد بدانيم كه محور حماسه بايد توحيد باشد تا بتوانيم به آرمان‌هاي اسلامي و انساني نايل شويم.

طرح انديشه مطهر با حضور بانوان فعال فرهنگي از سراسر كشور با همكاري جامعه الزهرا(س)، سازمان تبليغات اسلامي و بنياد فرهنگي شهيد مطهري برگزار شد كه سازمان تبليغات اسلامي استان قم عهده‌دار برگزاري دوره‌هاي آموزشي اين طرح بوده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcbg9b8.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما