پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 14485
طی دو سال صورت گرفت:

تخصیص 800 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی منطقه دو قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه دو قم با اشاره به تخصیص 300 میلیارد ریال اعتبار در سال 91 و 500 میلیارد ریال در سال 92 به منطقه دو شهری قم گفت: این اعتبارات عمران و آبادانی این منطقه را به همراه خواهد داشت.
تخصیص 800 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و  آبادانی منطقه دو قم
به گزارش قم نيوز، مجید متين‌فر در مراسم افتتاحيه و بهره برداري از 18 پروژه عمراني منطقه دو قم كه با حضور استاندار، نمايندگان مردم قم در مجلس، شهردار و جمعي از معاونين و مديران شهرداري قم برگزار شد گفت: منطقه دو با جمعيتي بالغ بر دو هزار نفر داراي مردمي انقلابي و حماسه ساز است.

وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري بر رسيدگي به مناطق كم‌برخوردار اظهار داشت: در همين راستا رويكرد شهرداري كلانشهر قم در توجه به مناطق كم‌برخوردار شتاب فزاينده‌اي به خود گرفت.

شهردار منطقه دو قم با بيان اينكه با حمايت شوراي شهر و شهردار كلانشهر قم اعتبارات مناسبي براي رسيدگي به مناطق كم‌برخوردار تخصيص داده شد، يادآور شد: اختصاص 300 ميليارد ريال اعتبار در سال 91 و 500 ميليارد اعتبار در سال 92 عمران و آباداني منطقه دو شهري قم را به همراه خواهد داشت.

وي در ادامه با بيان اينكه يكي از محورهاي توسعه در شهر راه است خاطرنشان كرد: با اين ديدگاه براي ارتباط منطقه دو با ديگر مناطق و كاهش اختلاف طبقاتي در ارائه خدمات شهري پروژه‌هاي بزرگي در نظر گرفته شد كه در حال حاضر از پيشرفت خوبي برخوردار است.

متين‌فر زيرگذر يادگار امام و مجموعه پل‌هاي جمهوري اسلامي را از جمله اين پروژه‌ها ذكر كرد و افزود: در همين راستا ادامه اتوبان توحید براي اتصال منطقه دو شهري به كمربندي با اعتبار 15 ميليارد ريال شكل گرفت كه بهره‌برداري كامل رسيد و مورد استفاده قرار گرفت.

وي با بيان بر اينكه از محدوديت‌هاي شهر قم فضاي سبز است، ميانگين فضاي سبز در شهر قم را دو متر مربع و ميانگين فضاي جنگلي را 16 متر مربع اعلام كرد و گفت: ميانگين فضاي سبز در منطقه دو شهري يك متر مربع و ميانگين فضاي جنگلي 40 متر مربع است.

شهردار منطقه دو قم تاكيد كرد: از سال 91 توجه به گسترش فضاي سبز را مورد توجه قرار داديم كه در اين خصوص بيش از 10 بوستان به بهره‌برداري رسيد.

وي استاندارد‌هاي سازي بوستان‌ها را از جمله برنامه‌هاي شهرداري منطقه دو عنوان كرد و اظهار داشت: تمام بوستان‌هاي منطقه به صورت مناسبي بهسازي شد و توانستيم سرانه بوستان‌هاي شهري را در اين منطقه يك متر ارتقا دهيم.

متين‌فر رفع آب گرفتگي در منطقه دو را از ديگر فعاليت‌هاي مهم شهرداري اعلام و خاطرنشان كرد: با لوله‌گذاري و اجراي كانال‌هاي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي مي‌توانيم به جرأت بگوييم اين مشكل را تا حدود زيادي توانستيم در اين منطقه رفع كنيم.

وي با اشاره به آمار بسيار زياد تصادفات شهري گفت: به منظور كاهش اين تصادفات با سياست‌هايي كه اتخاذ شد توانستيم اصلاحات هندسي را صد در صد انجام دهيم و به شكل فزاينده‌اي آمار تصادفات را كاهش دهيم.

شهردار منطقه دو قم تصريح كرد: با پروژه‌هايي كه شهرداري در منطقه دو شهري در دستور كار قرار دارد و ورود به تمام عرصه‌ها، آينده بسياري خوبي براي اين منطقه پيش‌بيني مي‌كنيم كه البته اين امر نيازمند تعامل همه سازمان‌ها و دستگاه‌هاي استان دارد.

وي ضمن تاكيد بر تسريع در اجراي شبكه فاضلاب شهري در منطقه دو شهري از سوي شركت آب و فاضلاب، از استاندار قم نيز خواست تا توجه‌اي ويژه‌اي به ورودي قم از سمت اراك و اصفهان داشته باشد.


انتهاي پيام/ 122
https://qomnews.ir/vdcbsab8.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما